سربریدن خبرنگار امریکایی و انحراف اذهان از قضایای فرگوسن!

انتشار این ویدیو «مشکوک» که «صحت» آن نیز زیر سوال است، در این حجم گسترده در زمانی که چشم‌های مردم امریکا به شهر فرگوسن دوخته شده است و امریکا را در یک بحران اجتماعی قرار داده، خدمت بزرگی به دلتمردان امریکاست.

پرده اول

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، عفو بین‌الملل پاسخ خشونت‌آمیز افراطی پلیس آمریکا به تظاهرات‌های برگزار شده در پی قتل یک نوجوان سیاه‌پوست در شهر فرگوسن آمریکا را مورد انتقاد قرار داد؛ این واقعه در نهم اوت، یعنی ده روز پیش رخ داده بود، اما اعتراضات مردمی به آن همچنان ادامه دارد.

شنبه هفته گذشته، یک جوان سیاه‌پوست به ضرب گلوله‌ی پلیس در شهر فرگوسن کشته شد که منجر به بروز اعتراض گروهی از مردم شد و با وجود گذشت چند روز و اعلام مقررات منع رفت و آمد شبانه، هنوز از شدت تظاهرات کاسته نشده است.

سه روز بعد از کشته شدن او و اوج‌گیری اعتراضات نسبت به پلیس آن شهر، فرماندار ایالت میسوری از اداره پلیس شاهراه‌های ایالتی خواسته بود که امنیت شهر فرگوسن را موقتاً در دست بگیرند.

اما ادامه‌ی اعتراضات باعث شد تا در اولین ساعات روز دوشنبه، جی نیکسون فرماندار ایالت میسوری، که از حزب دموکرات است، به واحدهایی از گارد ملی دستور دهد تا به شهر فرگوسن اعزام شوند. با این وجود، تظاهرات در روز دوشنبه نیز ادامه یافت و در ابتدا صلح‌آمیز بود، اما ساعاتی بعد به خشونت کشیده شد.

رخدادهای اخیر در شهر فرگوسن آمریکا روز به روز با واکنش‌های بیشتری از سوی کشور‌ها و همچنین سازمان‌های مختلف روبه‌رو می‌شود.

سازمان عفو بین‌الملل در واکنشی جدی به خشونت‌های پلیس آمریکا علیه مردم در شهر فرگوسن، اعلام کرده، دولت آمریکا پیش از نصیحت کردن دیگر کشور‌ها درباره رعایت حقوق بشر، باید مسائل حقوق بشری در ‌کشور خود را حل و فصل کند. همزمان، کشورهای مصر، چین و همچنین ایران نیز نسبت به این رویدادها واکنش نشان داده‌اند.

در واکنش به این وقایع، سازمان عفو بین‌الملل در حساب توئیتر خود نوشت: «تا زمانی که ایالات متحده سابقه خود در زمینه حقوق بشر را بهبود نبخشد، نمی‌تواند به دیگر کشور‌ها بگوید که وضعیت خود در زمینه سیاست‌گذاری حقوق بشر‌ و آزادی تجمعات را بهبود بخشند».

سازمان عفو بین‌الملل به جز انتشار این مطلب‌ در توئیتر، خواستار انجام تحقیقاتی درباره تاکتیک‌های اتخاذ شده علیه معترضان توسط پلیس شده است. استیون هاوکینز، مدیر اجرایی عفو بین‌الملل در آمریکا اظهار داشته: «هیأت ما به میسوری سفر کرده تا به مقامات فرگوسن یادآوری کند که دنیا در حال تماشاست».

وی افزود‌: «ما خواستار تحقیق کامل درباره مرگ مایکل براون و وقایع رخ داده پس از این ماجرا هستیم». روزنامه ایندیپندنت اشاره می‌کند که این انتقادات از دولت آمریکا، پیش از این از سوی آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران نیز بیان شده بود و ایشان ایالات متحده را به ارتکاب جنایت علیه مردم خود متهم کرده بود.

پرده دوم

 

گروه تروریستی «داعش» روز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی اعلام کرد «جیمز رایت فولی» عکاس- خبرنگار آمریکایی را به تلافی حملات هوایی آمریکا به مواضع خود در شمال عراق، سر بریده است. خبری که به سرعت سرخط خبری اول رسانه‌های دنیا شد!

فولی در نوامبر 2012، در حالی که برای تهیه گزارش به سوریه رفته بود، در شهر «بنش» در نزدیکی مرز ترکیه توسط افراد ناشناس ربوده شد. نام وی از همان زمان در لیست آمریکایی‌های گم‌شده اف‌بی‌آی قرار گرفت.

داعش اعلام کرد که آقای فولی را به خاطر حملات هوایی اخیر آمریکا به مواضعشان در عراق می‌کشند.

در ویدئویی که سه‌شنبه منتشر شد، فردی که گفته می‌شود خبرنگار آمریکایی است در حالی که یک عضو داعش آماده کشتن اوست، اوباما را به عنوان قاتل اصلی خود معرفی کرده و خواستار پایان حملات آمریکا می‌شود. وی همچنین به برادر خود که در نیروی هوایی آمریکاست، توصیه می‌کند به حملات پایان دهد.

عضو داعش پس از بریدن سر این فرد، یک تبعه دیگر آمریکا را در برابر دوربین آورده و تهدید می‌کند که در صورت ادامه حملات، وی نیز سر بریده می‌شود. تروریست‌ها نام این فرد را «استیون جوئل ساتلاف» اعلام کرده‌اند، که در صورت صحت این ادعا، وی خبرنگار نشریه «تایم» است که اواسط سال 2013 در لیبی ناپدید شد.

هنوز صحت این ویدیو به طور مستقل سنجیده نشده است، اما کاخ سفید گفته در صورتی که این تصاویر واقعی باشند، آمریکا “از این قتل وحشیانه، منزجر” می‌شود. علی رغم پوشش گسترده این ویدیو در رسانه‌ها تا بعد از ظهر چهارشنبه 29 مردادماه تنها چند مقام امریکایی که خواستند نامشان فاش نشود نسبت به این ویدیو اظهار نظر کرده و آن را تائید کرده‌اند! و در واقع امریکا در اوج پوشش رسانه‌ای این خبر از اظهارنظر رسمی خودداری کرده است.

جستجوی خبر مربوط به این تصاویر تنها یک روز پس از انتشار آن قریب به یک میلیون رکورد را به ما نشان می‌دهد.

انتشار این ویدیو «مشکوک» که «صحت» آن نیز زیر سوال است، در این حجم گسترده در زمانی که چشم های مردم امریکا به شهر فرگوسن دوخته شده است و امریکا را در یک بحران اجتماعی قرار داده، خدمت بزرگی به دلتمردان امریکاست.

در اوج درگیری‌ها و ناآرامی‌های فرگوسن، یک تهدید خارجی در قالب یک تراژدی امریکایی، ذهن و احساسات ملی‌گرایانه مردم امریکا را به خود جلب می‌کند!

در کنار این‌ها، انحراف افکار جهانی از مسئله‌ی غزه و جنایات صهیونیست‌ها نیز دیگر خدمتی است که انتشار این خبر توسط داعشی‌ها به امریکا و اسرائیل انجام می‌دهند.

بسیار به‌جا و به‌موقع!

ارسال دیدگاه