پیام انتخابات 24 خرداد

مسئله واضح است. کسی نمی‌گوید جناب روحانی چه نیتی دارد و چه می‌خواهد بکند. مهم اینست که ایشان با چه ادعاهایی رای آورده است که اگر غیر از این عمل شود، مردم با او همان کنند که بر پیشینان آمده است. لذا در این میان نباید دعوا کرد که ایشان چند درصد اصولگراست یا اصلاح‌طلب چون دعوایی وقت‌گیر است. مهم اینست که ایشان چه می‌کند.

پس از حماسه‌ی با شکوه حضور و مشارکت مردم در 24 خرداد امسال، و تایید دگرباره‌ی مشی نظام اسلامی ایران توسط مردم موقعیت شناس کشورمان و همچون سایر حماسه‌های درخشان تاریخ انقلاب چون حماسه‌ی 22خرداد 1388، دشمنان قسم خورده‌ی ایران اسلامی باردیگر فهمیدند روی این مردم نمی‌توان برای سرنگونی انقلاب برآمده از خود آنها، برنامه ریزی کرد. اینکه مردم ما نظر خود را در چارچوب ترسیم شده توسط نظام اسلامی و با اعتماد به این نظام اجرا می‌کنند، پیام اصلی انتخابات 24 خرداد 1392 است. ولی شواهد نشان از این دارد که دشمنان قسم خورده‌ی این آب و خاک ناامید نشده و سعی دارند با کمک اذناب و جریانات داخلی و خارجی برای مردم پیام‌سازی کنند. همانطوری که سال 1384 رای مردم را رای به اتمام حکومت روحانیون تعبیر کردند، و سال 1388 نیز آشوب طلبی و اغتشاشگری عده‌ای را بعنوان پیام اصلی مشارکت مردم جازدند؛ این دوره نیز از پای ننشسته‌اند. رای به جناب آقای روحانی بعنوان شخص مورد اعتماد نظام و رهبر معظم انقلاب، با وجود این سابقه‌ی سیاسی اصولگرایی و از همه مهمتر با وجود اعتماد به سازوکار انتخاباتی نظام را بعنوان رای به تغییر سیاستهای کلان کشور، رای به تسویه کامل بدنه‌ی دولت و وزارتخانه‌ها، و از همه خنده‌آور تر رای به تایید عملکرد جریان فتنه 88 تعبیر کردند! متاسفانه جریان برانداز فتنه 88 که با مشارکت عمال و فعالان آن در این انتخابات، در اعترافی فاحش مهر ابطالی به دروغ ننگین و خیانت‌بار تقلب زده است؛ دوباره دچار همان توهم سابق خود‌همه‌ی مردم پنداری شده است. لذا پایبندی جاهلانه و متعصابه‌ی یاران کودتای مخملین 88 به ایده‌ی تقلب را معادل پایبندی و عقیده‌ی کل جامعه به این سناریوی خائنانه می‌داند. حال آنکه همانطوری که یاران کودتای ننگین سال 88 هم اقلیت بوده‌اند نه کل حامیان کاندیدای شکست خورده. قطعا در این انتخابات نیز این افراد که پس از رد صلاحیت کاندیدای حداکثری‌شان؛ و در ادامه انصراف کاندیدای ناگزیرشان همچون افراد دربه‌در به حمایت از جناب آقای روحانی پرداختند؛ کل طرفداران آقای روحانی نیستند. البته نباید فراموش کرد که اگرچه تعداد این جماعت قلیل، ولی تریبون و رسانه‌ی این جماعت فریبنده و پرطمطراق است.

به تازگی همین جماعت موج‌سوار به ادبیات سازی برای دولت تدبیر و امید روی آوردند. جماعتی که پیام انتخابات 22 خرداد 1388 با مشارکت بی‌نظیر 85% و پیروزی 64 درصدی کاندیدای پیروز را تبدیل به آن فتنه بزرگ کرد، امروز رای 50.7% حجت الاسلام روحانی را همانند چماقی به سر مخالفان و از جمله نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌کوبد. ظاهرا این جماعت دیکتاتور و البته سرمست از قدرت‌طلبی که حتی حداقلی‌ترین اصول مردم‌سالاری را براحتی لگدمال می‌کنند، اینبار نیز به سراغ اصل تفکیک قوا رفته‌اند!. اکبر ترکان در اظهارنظری تحت عنوان «مردم ببینند» در ایام رای اعتمادگیری برای نمایندگان مردم و تلویحا خود مردم خط‌و نشان می‌کشد که اگر در رای اعتماد به کابینه قصوری کنند!، مردم در انتخابات مجلس بعد به آنها رای نمی‌دهند. و احتمالا اگر مردم از این فرمان تخطی کنند، مجلس آینده نیز متهم به فرمایشی بودن می‌شود. همانطورکه داماد متوهم برای رای مردم در شب انتخابات سال 1388 خط و نشان کشید. حجم انبوه تیترهای روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز در این روزها بوی تهدید می‌داد. ظاهرا خیلی زود جای مشت محکم مردم التیام یافته است که با این ادبیات آشنا برای آنها خط و نشان کشیده می‌شود.

 

مسئله واضح است. کسی نمی‌گوید جناب روحانی چه نیتی دارد و چه می‌خواهد بکند. مهم اینست که ایشان با چه ادعاهایی رای آورده است. که اگر غیر از این عمل شود، مردم با او همان کنند که بر پیشینان آمده است. لذا در این میان نباید دعوا کرد که ایشان چند درصد اصولگراست یا اصلاح طلب چون دعوایی وقت‌گیر است. مهم اینست که ایشان چه می‌کند. سابقه‌ی فرد، شعارها و مواضع اعلامی در هنگام رقابت، مجموعه‌ی انتظارات مردم را نشان می‌دهد. ولی از همه مهمتر و در سطحی راهبردی‌تر رای تایید سلامت نظام مظلوم و البته مقتدر اسلامی ایران که حتی دشمنانش نیز به آن مهر تایید زدند، و تایید مدیریت و درایت و عدالت رهبر معظم انقلاب حتی به اعتراف دشمنان، پیام اصلی انتخابات 1392 است. لازم است جناب روحانی پیام انتخابات 24 خرداد را همیشه نصب العین خویش قراردهد تا بتواند در راستای وعده‌های داده شده، به مردم خدمت کرده و نامی نیک از خود درتاریخ ثبت نماید.

ارسال دیدگاه