فشار، پیشنهاد، مذاکره

لزوم تفرس (دانستن به علامت و نشان) و رصد دقیق حرکات و کشف هدف های دشمن، همچنین پیش بینی حرکات بعدی او و غافل نشدن از موقعیت و شرایط موجود، از جمله مطالبات رهبری انقلاب در شرایط کنونی جامعه علی الخصوص ماههای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری است.

لزوم تفرس (دانستن به علامت و نشان) و رصد دقیق حرکات و کشف هدف های دشمن، همچنین پیش بینی حرکات بعدی او و غافل نشدن از موقعیت و شرایط موجود، از جمله مطالبات رهبری انقلاب در شرایط کنونی جامعه علی الخصوص ماههای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری است.

در همین رابطه تذکر رهبری معظم انقلاب به رسانه ها مبنی بر عدم معطوف ساختن ذهن مردم به مسایل فرعی و حاشیه ای و مشغول سازی جامعه به مسایل کم اهمیت در آستانه انتخابات در وهله اول در جهت جلوگیری از گسست در جامعه و در درجه دوم در جهت عدم غفلت مردم از اقدامات و دشمنی های غرب می باشد.

با توجه به امتیازدهی حداقلی غرب در بستر مذاکرات ایران با 1+5 و وعده دروغین و نمایشی کاهش تحریم ها، ممکن است این مطالبه را در داخل –هم در میان مردم و هم در میان برخی مسئولین بی بصیرت- فعال شود که تنها راه رسیدن به نتیجه مطلوب حرکت به سمت سازش و لزوم مذاکره با آمریکاست.

همچنین با رصد شرایط فعلی جامعه و با توجه به تلاش دشمن برای بی ثبات سازی کشور در آستانه انتخابات و همچنین هم افزایی این موضوع با فشارهای اقتصادی وارد بر مردم می توان اینگونه نتیجه گرفت که این اقدامات راهی بسوی افزایش فشار بر جمهوری اسلامی با تکیه بر چالش های اقتصادی و اجتماعی ارزیابی می شود. سیاستمداران غربی بر این امیدند که این اقدامات مسئولین نظام را به این اشتباه محاسباتی واداشته که با توجه به افزایش فشارها و تحریم ها و همچنین نارضایتی های داخلی، برای برون رفت از این شرایط چاره ای جز سازش و مذاکره مستقیم با ایالات متحده وجود نخواهد داشت.

اما با نگاهی بر تقویت روند روی آوری مردم به گفتمان انقلاب اسلامی و حمایت های مردمی از نظام مانند رای به گفتمان انقلاب در سالهای اخیر و حضور میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن ماه، همچنین ارتقا سطح بصیرت و آگاهی مردم شاهد نوعی افول هژمونی آمریکا در نزد افکار عمومی جامعه هستیم.

با این توضیح  با نظر به مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 در آلماتی مشخص می شود استراتژی مقاومت بعنوان تنها راه اقتدار ملت ایران در برابر نظام سلطه خواهد بود.

«اگر شما ملت عزيز ما، شما جوانهاى خوش‌روحيه و پرتوان و عازم، در اين راهى كه داريد ميرويد، ايستادگى كنيد، شك نكنيد كه در زمان خود، در زمان متناسب، تمام آمال و آرزوها و داعيه‌ها و شعارهاى ملت ايران نه فقط نسبت به خود اين كشور، بلكه نسبت به دنياى اسلام و امت اسلامى و جامعه‌ى بشرى تحقق پيدا خواهد كرد. هر كارى دوره‌اى دارد، زمانى دارد؛ در زمان متناسب خود، اين آرزوها تحقق پيدا خواهد كرد. ملت ايران به آن نقطه‌اى كه مورد نظر اوست، به دنبال آن حركت كرده است، اهتمام ورزيده است، خواهد رسيد؛ راهش مقاومت كردن است.» (بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۹۱/۱۰/۱۹)

ارسال دیدگاه