درددل رهبر انقلاب با مردم

باید یک گله مندی از برخی مسئولین ارشد نظام داشت. چرا باید رهبر انقلاب که خود بر علنی نکردن اختلافات در جامعه تاکید دارند، این مسائل را در جمع عمومی مردم مطرح کنند؟! آیا جز اینست که ایشان می‌خواهند به مسئولین بفهمانند که تاوان بی دقتی آنها در تخریب روحیه و امید و نشاط عمومی را باید مردمی که در مقابل سایر سختی ها با نشاط ایستاده‌اند پس بدهند؟

سخنان صریح و بی پرده رهبر انقلاب در دیدار مردم تبریز در سالروز قیام مردم این شهر غیور در دو محور حساس و راهبردی شرایط فعلی کشور صورت گرفت. اول اینکه ایشان برای بار دوم طی چند هفته اخیر آب پاکی خیال مذاکره با آمریکا را بر روی دستان مغرضان و یا ساده لوحان بی بصیرت و بدون تحلیل ریختند. اما آنچه موضوع این بحث را به خود اختصاص داده است، قسمت دوم سخنان ایشان در این مراسم است. آنجاکه روی سخن ایشان با مسئولین ارشد نظام جمهوری اسلامی، بخصوص روسای دو قوه مجریه و مقننه، درباره مسائل پیش آمده در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بود.

قطعا می‌توان گفت که تا به حال چنین خطاب کردن مسئولین ارشد نظام پیرامون اختلاف و درگیری از سوی رهبر انقلاب سابقه نداشته است. اما از طرفی ایشان بلافاصله تاکید می‌کنند که این سخنان نباید موجب اطلاق لقب بی بصیرتی و ضدیت با ولایت فقیه به همین مسئولین شود. لذا ایشان بطور تلویحی اولا اشاره می‌کنند که مسئولین فعلی نظام جمهوری اسلامی هرچند سخنان ایشان را در عمل نصب العین خویش قرارنداده اند و این جای گله دارد، لذا بازهم از آنجائیکه خواستگاه اولیه آنها برآمده از گفتمان اصیل انقلاب یعنی اصولگرایی می‌باشد؛ بر رانده شده های در کمین نشسته عرصه قدرت(جریانات غیر همسو و یا معارض با انقلاب چون فتنه و یا تکنوکرات) که به شدت هم در سر، سودای مذاکره ذلت مدارانه با آمریکا را دارند، ارجح هستند. لذا ایشان درگیری مسئولین قوا را درگیری درون گفتمانی می‌دانند و به همین دلیل آنرا بیهوده و مضر می‌پندارند. ایشان در سفر به خراسان شمالی نیز بر عدم باطل نمایی از جناح مقابل در رقابتهای سیاسی درون گفتمانی تاکید کردند که این نیز خود شاهدی دیگری بر این مدعاست.

اما در پایان باید یک گله مندی از برخی مسئولین ارشد نظام داشت. چرا باید رهبر انقلاب که خود بر علنی نکردن اختلافات و عدم انتقال فشار روانی به جامعه تاکید دارند، این مسائل را در جمع عمومی مردم مطرح کنند؟! آیا جز اینست که ایشان می‌خواهند به مسئولین بفهمانند که تاوان بی دقتی آنها در تخریب روحیه و امید و نشاط عمومی را باید مردمی که در مقابل سایر سختی با نشاط ایستاده‌اند پس بدهند؟ همانطور که به رهبری داهیانه ایشان و نیز سنگ بنای حضرت امام خمینی، روحیه استکبار ستیزی تبدیل به مطالبه عمومی شد و مردم با وجود تمامی مشکلات اقتصادی، باز هم به حمایت و تایید مقبولیت نظام خود در 22 بهمن همت گماردند، مطالبه اتحاد مسئولین نیز تبدیل به مطالبه عمومی شده است و بیشتر نیز خواهد شد. و اما این موضوع تلنگری است به مسئولین درون گفتمان انقلاب اسلامی که اگر مطالبه مردم در داشتن وحدت از همت آنها عبور کند، آنها نیز به سرنوشت برخی چهره‌های طرفدار مذاکره با آمریکا دچار خواهند شد و توسط خود مردم طرد می‌شوند.

ارسال دیدگاه