سیر تاریخی مهمترین تحولات منطقه

موج بیداری اسلامی اخیر، چهره منطقه را به کلی دگرگون کرد و صفحه جدیدی از تاریخ سیاسی پیش روی مردمان این کشورها گشود. تحولات اخیر منطقه فوق الذکر مورد بررسی بسیاری از مراکز علمی و آکادمیک در سراسر دنیا قرار گرفت و منجر به تولید حجم گسترده ای از مقالات، کتب و دیگر قالب های تولیدات علمی گردید.

منطقه غرب آسیا و شمال افریقا در 4 سال اخیر شاهد تحولاتی بوده که در نوع خود در تاریخ این منطقه بی سابقه است. موج بیداری اسلامی اخیر، چهره منطقه را به کلی دگرگون کرد و صفحه جدیدی از تاریخ سیاسی پیش روی مردمان این کشورها گشود. تحولات اخیر منطقه فوق الذکر مورد بررسی بسیاری از مراکز علمی و آکادمیک در سراسر دنیا قرار گرفت و منجر به تولید حجم گسترده ای از مقالات، کتب و دیگر قالب های تولیدات علمی گردید.

در این بین اندیشکده های استراتژیک دنیا نیز محصولاتی از تحقیقات خود منتشر نمودند. اندیشکده شورای آتلانتیک در ماه دسامبر سال گذشته میلادی یک تایم لاین از تحولات اخیر در کشورهای عربی پیرامون بررسی تحولات 4 کشور مصر، لیبی، تونس و یمن منتشر کرد. تایم لاین مذکور در اندیشکده تبیین ترجمه و بازتولید شده است که از طریق لینک زیر قابل مشاهده است.

لینک دسترسی به تایم لاین تحولات منطقه

ارسال دیدگاه