تلاش رژیم صهیونیستی برای افزایش کنترل بر فضای سایبر

پارلمان رژیم صهیونیستی یک قانون جدید مبارزه با تروریسم را در 15 ژوئن 2016 به تصویب رساند. بنابر خلاصه ارائه شده توسط وزارت دادگستری، این قانون، ابزارهای موثرتری را برای مبارزه با تهدیدات تروریستی مدرن، در اختیار مجریان قانون این رژیم فراهم خواهد داد و در عین حال ترکیبی از کنترل های اضافی و توازن های لازم را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهد.

اندیشکده شورای روابط خارجی در وب سایت خود نوشت: اقدامات مبتنی بر فضای سایبر علیه اهداف رژیم صهیونیستی تا کنون آثار مخرب و یا کشنده ای را به طور سنتی به همراه نداشته است.

قانون جدید رژیم صهیونیستی به طور خاص یک جرم جنایی برای اعمال تروریسم سایبری را شامل نمی شود. معیارهای قانون برای یک “اقدام تروریستی” تعیین خواهند کرد که آیا یک حمله سایبری به منزله یک عمل تروریستی محسوب می شود یا خیر.

این قانون جدید، حقوق کیفری رژیم صهیونیستی را برای تحریک به عمل تروریستی و جرم را گسترش می دهد و جرم اعلام همبستگی با یک سازمان تروریستی و یا اقدام تروریستی را مقرر می کند.

قانون جدید، طیف وسیعی از فعالیت های مبتنی بر سخنرانی را به عنوان اقدامات تروریستی طبقه‌بندی می کند!

این قانون در اول نوامبر اجرایی می شود.

***

• این مطلب، صرفاً جهت اطلاعِ مخاطبان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران بازنشر یافته و الزاماً منعکس‌کننده‌ی مواضع و دیدگاه‌های اندیشکده راهبردی تبیین نیست.
• پیوند اصل گزارش:
http://goo.gl/rW4rKy

ارسال دیدگاه