رصد افغانستان؛ شماره‌ی 6

افغانستان همسایه‌ی مهم جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که قرابت‌های مذهبی، فرهنگی، زبانی، تمدنی و... فراوانی میان دو کشور وجود دارد که البته جاهلانه و بعضاً عامدانه مورد غفلت قرار گرفته و دشمنان دو ملت نیز تلاش‌های محسوسی را برای ایجاد شکاف در میان این پیکر واحد،

آگاهی و تسلط به تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و… یک کشور نیازمند رصد و پیگیری دقیق و به‌روز از رخدادهایی است که در آن کشور به وقوع می‌پیوندد. در این شکی نیست که برای معرفت نسبت به مسائل یک جامعه، دانستن تاریخ و تحولات گذشته‌ی آن الزامیست، اما این موارد باید با آنچه در آن سرزمین در حال حاضر رخ می‌دهد، ترکیب شود تا آگاهی درستی به دست آید. لذا باید هم نگاهی به جریانات و رخدادهای گذشته و هم نگاهی به وقایع روز داشت. در راستای همین امر، «اندیشکده راهبردی تبیین» با توجه به تحولات کشور افغانستان در چند هفته گذشته، برای آگاهی هرچه بهتر و شایسته‌تر مخاطبان از تحولات این کشور، با تکیه بر اخبار و رخدادهای روز این کشور، به رصدی جامع در محورهای مختلف سیاسی، سیاست خارجی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… پرداخته است. امید است توانسته باشیم رضایت پژوهشگران و علاقمندان به این حوزه را جلب نموده باشیم.

 

مطمئنا این کار در ابتدا ضعف‌ها و کمبودهایی خواهد داشت که ان‌شاءالله به مرور زمان و با کمک شما مخاطبان عزیز، روزبه‌روز هوشمندانه‌تر و کم‌نقص‌تر خواهد شد.

ارسال دیدگاه