کنفرانس هرتزلیا 2015؛ اظهارات و راهبردها

کنفرانس هرتزلیا یکی از کنفرانس‌های راهبردی رژیم صهیونیستی است که همه ساله با حضور متخصصان مختلف صهیونیستی در محلی به همین نام در شمال تل‌آویو برگزار می‌شود و در آن پس از بررسی‌های گسترده، تصمیمات لازم برای مقابله با دغدغه‌های امنیتی و نظامی این رژیم اتخاذ و برای اجرا به مسئولان اجرایی این رژیم ارائه می‌شود.

کنفرانس هرتزلیا یکی از کنفرانس‌های راهبردی رژیم صهیونیستی است که همه‌ساله با حضور متخصصان مختلف صهیونیستی در محلی به همین نام در شمال تل‌آویو برگزار می‌شود و در آن پس از بررسی‌های گسترده، تصمیمات لازم برای مقابله با دغدغه‌های امنیتی و نظامی این رژیم اتخاذ و برای اجرا به مسئولان اجرایی این رژیم ارائه می‌شود.

 

هرتزلیا شهری در سواحل مرکزی سرزمین‌های اشغالی است که در شمال تل‌آویو واقع شده است. این شهرِ گرانقیمت، با حدود 110 هزار نفر جمعیت، از 17 الی 19 خردادماه 1394، میزبان پانزدهمین نشست سالانه امنیتی- راهبردی هرتزلیا بود. در این نشست شخصیت‌های بزرگ سیاسی و آکادمیک به سخنرانی و اظهارنظر درباره چالش‌های مختلف پیش‌روی رژیم صهیونیستی پرداختند.

 

در این کنفرانس موضوعاتی چون دیدگاه‌های مختلف در خصوص حل بحران فلسطین بر اساس طرح تشکیل دو دولت یا یک دولت با دو ملیت و همچنین لزوم فرصت‌سازی از خصومت‌های عربستان علیه ایران در جهت کشاندن این کشور به سمت اسرائیل و برقراری ائتلاف با آن و همچنین افزایش احساس خطر و نگرانی رژیم صهیونیستی از گروه‌ها به جای دولت‌ها در خاورمیانه با توجه به فروپاشی ارتش‌های عربی و همچنین نگرانی تل‌آویو از ناحیه گسترش تحریم‌ها علیه این رژیم در کشورهای غربی، بلندی‌های جولان، مذاکرات سازش، امنیت پیرامونی رژیم صهیونیستی، داعش، سوریه، جنبش تحریم کالاهای صهیونیستی و توافق هسته‌ای ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

گروه رصد راهبردی اندیشکده تبیین، مطالعه‌ی دقیق این گزارش را که در آن راهبردها و کدهای امنیتی- اطلاعاتی بسیار مهمی عنوان شده است، به مخاطبان و کارشناسان محترم توصیه می‌نماید.

ارسال دیدگاه