مجموعه گزارش‌های راهبردی؛ شماره‌ی 9

«نشریه سوروایول»، ماهنامه رسمی موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک (iiss) بوده و می‌توان آن را یکی از تأثیرگذارترین آثار در حوزه راهبردی و امور بین‌الملل خواند. این نشریه از جمله مهمترین نشریاتی است که در سطح بین‌المللی به تحلیل و بحث در باب امور بین‌المللی و استرانژیک می‌پردازد. به‌روز بودن و عمق آراء و افکاری که در این نشریه ارائه می‌شود، حاکی از آن است که مدیران آن می‌کوشند اندیشمندان را تشویق به ارائه مطالبی کنند که تفکر رایج را به چالش کشیده و رویکردهای جدید و معمولاً بحث‌برانگیزی را ارائه کنند.

نشریه سوروایول، ماهنامه رسمی موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک (iiss) است. این نشریه از جمله مهمترین نشریاتی است که در سطح بین‌المللی به تحلیل و بحث در باب امور بین‌المللی و استرانژیک می‌پردازد. به‌روز بودن و عمق آراء و افکاری که در این نشریه ارائه می‌شود، حاکی از آن است که مدیران آن می‌کوشند اندیشمندان را تشویق به ارائه مطالبی کنند که تفکر رایج را به چالش کشیده و رویکردهای جدید و معمولاً بحث‌برانگیزی را ارائه کنند. سوروایول می‌کوشد مطالبی کارشناسانه ارائه کرده و همزمان در رویکرد خود نسبت به مسائل، مرتبط با سیاست‌گذاری‌ها فعالیت کند. این نشریه را می‌توان یکی از تأثیرگذارترین آثار در حوزه راهبردی و امور بین‌الملل خواند.

این نشریه به طور کلی به 3 بخش تقسیم می‌شود: بخش مقالات، بخش خلاصه کتاب و بخش معرفی کتاب. در این گزارش می‌کوشیم تا بخش «معرفی کتب» شماره آخر این نشریه یعنی شماره 56 را- که در اواخر سال 2014 منتشر شد- به طور خلاصه خدمت فرهیختگان محترم ارائه کنیم.

در بخش معرفی کتب، کتبی که از نظر کارشناسان این اندیشکده در حوزه بین‌الملل و راهبردی مهمترین کتب هستند، به طور اجمالی معرفی شده‌اند. این بخش به طور کامل ترجمه شده و تغییری نکرده است.

راهنمایی‌ها و نظرات کاربران عزیز این مطالب و فرهیختگان گرامی، ان‌شاءالله ما را در تقویت کارها و ارائه کارهای بدیع و تأثیرگذار، کمک بسیار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه