معرفی کتاب «تغییر گفتمان سیاسی در مصر»

کتاب حاضر که در حقیقت ترجمه‌ی بخش اول کتاب «الگوهای نوین مشارکت سیاسی جوانان در مصر» می‌باشد، به منظور تبیین ویژگی­‌ها و خصایص مشترک و متفاوت این نسل در مقایسه با نسل سابق، آشنایی با گروه­‌ها و جریان­‌های موجود در نسل جوان، نوع عملکرد آن‌ها در داخل هریک از جریان­‌ها و همچنین سازمان­‌های سنتی و جدید متعلق به جوانان، چگونگی فعالیت نسل جوان در جامعه و میزان پویایی و حضور و تأثیر آن‌ها بر ابزارهای مشارکت مدرن ترجمه گردید.

جوانان مصری اگر بازیگر اصلی صحنه‌ی تحولات کشور مصر نباشند، حداقل در زمره‌ی یکی از مهم‌ترین بازیگران سیاسی مصر محسوب می‌­شوند. بدیهی است که چنین وضعیتی در بردارنده‌ی نتایج کاملاً ملموسی در وضعیت حال و آینده‌ی این کشور خواهد بود. زیرا نسل جوان فعالان سیاسی مصر، دارای تفاوت­‌های اساسی در تفکرات، خواسته­‌ها و ایده‌­آل­‌های سیاسی خود با نسل سابق هستند و در یک نگاه آینده‌پژوهانه می­‌توان ادعا نمود که گفتمان سیاسی احزاب و گروه­‌های سیاسی مصر که هسته‌ی مرکزی آن را بعد از انقلاب جوانان تشکیل می­‌دهند، طی دهه­‌های آینده با تغییرات اساسی و جدی مواجه خواهد شد. با این پیش فرض، کتاب حاضر که در حقیقت ترجمه‌ی بخش اول کتاب «الگوهای نوین مشارکت سیاسی جوانان در مصر» می‌باشد، به منظور تبیین ویژگی­‌ها و خصایص مشترک و متفاوت این نسل در مقایسه با نسل سابق، آشنایی با گروه­‌ها و جریان­‌های موجود در نسل جوان، نوع عملکرد آن‌ها در داخل هریک از جریان­‌ها و همچنین سازمان­‌های سنتی و جدید متعلق به جوانان، چگونگی فعالیت نسل جوان در جامعه و میزان پویایی و حضور و تأثیر آن‌ها بر ابزارهای مشارکت مدرن ترجمه گردید.

اندیشکده‌ی راهبردی تبیین امید آن دارد که چاپ این اثر بتواند گره­‌گشای پاره­‌ای از سؤالات و دغدغه­‌های کارشناسان، تحلیل‌گران و مسئولان سیاست خارجی ج.ا.ا باشد. در پایان جا دارد از انتشارات افق آینده که در این زمینه ما را یاری نموده‌اند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

***

جهت سفارش  این کتاب می‌توانید با شماره تلفن‌های:

02177485627-31

و یا از طریق سامانه‌ی پیامکی:

30001547

تماس حاصل نمایید.

ارسال دیدگاه