ریچارد نیفو در گفتگو با خبرگزاری مهر: برجام اجازه وضع تحریم‌های غیرهسته‌ای را می‌دهد

«ریچارد نیفو»، عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا: به نظر من، برجام اجازه وضع تحریم های بیشتر با دلایل مسائل غیر از موضوع هسته ای را خواهد داد.

⁉️«ریچارد نیفو»، عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا و کارشناس امور تحریم ها و امنیت بین الملل و عدم اشاعه تسلیحات در وزارت خارجه آمریکا و محقق دانشگاه کلمبیا در پاسخ به این سوال که “برخی معتقدند ترامپ برجام را نقض نخواهد کرد و به جای آن تحریم هایی در خصوص تروریسم و حقوق بشر علیه ایران وضع خواهد کرد. اگر چنین شود، نتایج این موضوع بر آینده برجام چه خواهد بود؟” گفت:
?امکان چنین چیزی نیز وجود دارد. در واکنش به این امر آینده برجام بستگی به ایران خواهد داشت. به نظر من، برجام اجازه وضع تحریم های بیشتر با دلایل مسائل غیر از موضوع هسته ای را خواهد داد. بنابراین فرض بر این است که چنین چیزی تحت قانون فعلی اجرا خواهد شد و نه در جهتی که تحریم های تعلیق شده بر اساس توافق را از نو بازگرداند. اما در صورتیکه ایران چنین برداشتی را بپذیرد، جای امیدواری برای اقدام آمریکا در این خصوص وجود دارد. اما اگر ایران نپذیرد، این ایران خواهد بود که باید تصمیم بگیرد چگونه پاسخ دهد.

***

• عضویت در کانال اندیشکده راهبردی تبیین:

https://telegram.me/joinchat/BG7BhTvAH-fc1CjjeSCo4g

ارسال دیدگاه