ترامپ: آمریکا دیگر به دنبال تغییر رژیم سایر کشورها نیست

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا در سفر اخیر خود به شهر «سین سیناتی» در ایالت «اوهایو»، از به کارگیری یک سیاست خارجی لیبرال خبر داد و ضمن به اشتراک گذاشتن اجزای اصلی وظایفی که دولت آتی او روی آنها متمرکز خواهد شد، تاکید کرد که آمریکا تلاش برای سرنگونی و تغییر رژیم ها را متوقف خواهد کرد.

⚫️ترامپ به حضار گفت: ما داعش را نابود خواهیم کرد و همزمان نوع جدیدی از سیاست خارجی را پیش خواهیم گرفت که نهایتا درسی از خطاهای گذشته باشد.

‼️رئیس جمهور منتخب آمریکا افزود: ما دیگر به دنبال سرنگون کردن رژیم ها و برانداختن دولت ها و ملت ها نخواهیم بود و هدف ما ثبات است و نه هرج و مرج، زیرا ما می خواهیم کشور خود را بازسازی کنیم و زمان این کار فرا رسیده است.

https://goo.gl/XhWy4j

پ.ن:
?حقیقت این است که همواره بین اظهارات سیاستمداران قبل از ورود به کار و اقدامات آنها بعد از شروع کار یک شکاف و اختلافی وجود دارد و نمونه آن وعده های 16 سال پیش «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهور اسبق آمریکا در عرصه سیاست خارجی است.

⛓بوش پیش از ورود به کاخ سفید معتقد بود که نقش آمریکا در جهان نباید این باشد که بگوید امور چگونه باید باشند. اما بوش بعد از ورود به کاخ سفید یک سیاست خارجی کاملا متفاوت از اظهارات قبلی خود را پیش گرفت و به اصرار نومحافظه کارانی که خود او در مسند قدرت دولت خود در کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا قرار داده بود، به کشورهایی مانند عراق حمله کرد.

***

• پیوند خبر:

https://goo.gl/Gzlf6r

• عضویت در کانال اندیشکده راهبردی تبیین:

https://telegram.me/joinchat/BG7BhTvAH-fc1CjjeSCo4g

ارسال دیدگاه