کارشناس بروکینگز: سال 2016، سالی که «عربستان سعودی دوست دارد آن را از یاد ببرد»

«بروس ریدل» کارشناس اندیشکده بروکینگز که سابقه 30 سال خدمت به سازمان سیا را در پرونده خود دارد درباره وضعیت این روزهای عربستان نوشته است: «پادشاهی عربستان با قیمت پائین نفت، تضعیف اقتصاد داخلی، باتلاق یمن و قدرت‌گیری ایران روبروست.»

❇️«بروس ریدل» کارشناس اندیشکده بروکینگز که سابقه 30 سال خدمت به سازمان سیا را در پرونده خود دارد درباره وضعیت این روزهای عربستان نوشته است:

?پادشاهی عربستان با قیمت پائین نفت، تضعیف اقتصاد داخلی، باتلاق یمن و قدرت‌گیری ایران روبروست. توافق اوپک در وین برای کاهش صادرات این کارتل نفتی هم شکست تلویحی دیگری برای پادشاهی است.شهرهای مرزی عربستان سعودی از حملات موشکی و راکتی متحمل خسارت شده‌اند. ارتش انبوهی از مهمات را مصرف کرده که حالا باید با قیمتی بالاتر جایگزین شوند.

?وی در انتها نوشت: مشکل اصلی در کاخ، پسر پادشاه، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع، یعنی شاهزاده محمد بن سلمان است. یمن جنگ اوست؛ همین‌طور چشم‌انداز 2030. «آقای همه‌کاره» محبوب دل پادشاه است. ظاهرا او مشاور غیرقابل چشم‌پوشی پادشاه 80 ساله عربستان است. این شاهزاده از سال ناامیدکننده 2016 جان به در می‌برد. عملکرد او در سال 2017 می‌تواند سرنوشت پادشاهی را مشخص کند.

***

• پیوند گزارش:

https://goo.gl/xCVe2Q

• عضویت در کانال اندیشکده راهبردی تبیین:

https://telegram.me/joinchat/BG7BhTvAH-fc1CjjeSCo4g

ارسال دیدگاه