مشروح اظهارات وزیر خارجه انگلیس در بحرین درباره ایران

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس روز جمعه در نشست «اندیشکده مطالعات بین‌المللی استراتژیک» از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 موسوم به برجام دفاع کرد و گفت که این توافق ارزش 12 سال مذاکره داشته است.

?وزیر خارجه انگلیس در بخشی از این سخنرانی خواستار همکاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای شکست گروه تروریستی داعش و ایجاد ثبات در عراق شد. وی سپس ادعاهای ضد ایرانی «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس درباره ایران را تکرار کرد.

⚫️جانسون گفت: «و همه ما همان‌طور که نخست‌وزیر چند روز پیش گفت می‌دانیم که ما بایستی درباره نقش ایران، مراقب و هوشیار باشیم.»

⁉️«ترزا می» در سخنرانی روز چهارشنبه خود در سی و هفتمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت کشورش آماده است با کشورهای عضو شورا برای عقب راندن آنچه به ادعای وی «اقدامات تهاجمی ایران درمنطقه» است، همکاری کند.

⛔️نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه «ما باید همچنان به مقابله با دولت‌هایی که نفوذ آنها بی‌ثباتی منطقه را مشتعل می‌کند ادامه دهیم»، اضافه کرد: «بنابراین می‌خواهم به شما اطمینان دهم که من به وضوح تهدیدی را که ایران متوجه منطقه خلیج [فارس] و در بُعدی وسیع‌تر، متوجه خاورمیانه می‌کند مشاهده می‌کنم.»

‼️«بوریس جانسون» پس از تکرار ادعاهای ضد ایرانی نخست‌وزیر انگلیس، همانند وی به دفاع از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) پرداخت.

***

• ترجمه: خبرگزاری فارس

• پیوند ویدئوی اظهارات:

https://goo.gl/HLh092

• عضویت در کانال اندیشکده راهبردی تبیین:

https://telegram.me/joinchat/BG7BhTvAH-fc1CjjeSCo4g

ارسال دیدگاه