جیمز وولسی: باید در بلندمدت به دنبال تضعیف ایران باشیم

«جیمز وولسی» رئیس سابق سازمان سیا و فردی که 2 ماه قبل از انتخابات آمریکا، به عنوان مشاور امنیتی دونالد ترامپ برگزیده شد می‌گوید منافع آمریکا در غرب آسیا به طور موقت هم‌سو با ایران قرار گرفته، ولی رویکرد بلندمدت واشنگتن پس از شکست داعش، باید تضعیف جمهوری اسلامی ایران باشد.

?وولسی در برنامه GPS با مجری گری “فرید زکریا” گفت: تاریخ آمریکا پر از نمونه‌های «ائتلاف موقت با یک آدم “بد” برای شکست آدم “بد” دیگری» است و بر همین اساس است که امروز آمریکا در مبارزه با تروریست‌های غرب آسیا، با ایران در یک خط قرار گرفته و «منافع مشترک» پیدا کرده است

⚫️وولسی در ادامه درباره ایران گفت: آن‌ها یک سری انقلابی دین‌سالار تمامیت‌خواه هستند که می‌خواهند یک امپراطوری بنا کنند

?تحلیل: چند روز مانده به انتخابات آمریکا در همین کانال تلگرامی، اطلاعاتی در مورد وولسی منتشر شد. وی در کنار رابرت مورداک، جیکوب و بارن روچیلد و دیک چنی (معاون بوش و عامل جنگ عراق) در غول نفتی “جنی انرژی” مشاور هستند. کمپانی جنی انرژی در تپه های جولان و با حمایت شخص نتانیاهو مشغول به فعالیت است و اظهارات وولسی را نمی توان بدون در نظر گرفتن روابط و سِمَت هایش تحلیل کرد. برای شناخت دیدگاه وولسی نسبت به شریعت اسلام هم باید نگاهی به کتاب “شریعت: خطری برای امریکا” انداخت.

***

• پیوند ویدئو:

https://goo.gl/vrWf16

• عضویت در کانال اندیشکده راهبردی تبیین:

https://telegram.me/joinchat/BG7BhTvAH-fc1CjjeSCo4g

ارسال دیدگاه