سوال: پرداخت‌های مالی به شرکت بوئینگ چگونه صورت می‌گیرد؟

بعد از اعلام خبر قرارداد ایران ایر و بوئینگ باید بدانیم که قوانین ایالات متحده آمریکا کلیه اشخاص آمریکایی را از انجام هرگونه معامله و تجارت با اشخاص و موسسات ایرانی منع می‌کند. این محدودیت‌ها، بانک‌های آمریکایی را نیز شامل می‌شود و موسسات مالی این کشور از ارائه هرگونه خدمات مالی به اشخاص و نهادهای ایرانی منع شده‌اند.

⚠️واشنگتون‌، علاوه بر این، استفاده بانک‌های ایرانی از خدمات موسوم به معاملات «چرخه دلار» را ممنوع اعلام کرده است

?دیروز رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان «جب هنسارلینگ» در بیانیه ای اعلام کرد: «مجلس نمایندگان تا همینجا هم با تصویب طرح‌هایی برای ممنوعیت فروش هواپیما به ایران و تأمین مالی آن توسط آمریکا نظرش را ابراز کرده است.»

⁉️وی هشدار داد در صورتی که یک موسسه مالی آمریکایی در روزهای پایانی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم به تأمین مالی ایران بکند، بایستی در برابر کنگره پاسخگو باشد!

?سوال: آیا این قرارداد فقط جنبه رسانه ای دارد؟ آیا شرایط موجود اجازه تبادل مالی میان این دو شرکت را صادر خواهد کرد؟ آیا اجازه بستن قرارداد به معنای اجازه تبادل مالی هم هست؟ آیا بعد از هجمه ترامپ به بوئینگ و کاهش ارزش سهام این شرکت، انتشار خبر امضای قراردادی جهت فروش 80 هواپیما، بوئینگ را دوباره سر پا می کند؟/روز گذشته شرکت لاکهید مارتین هم با هجمه ترامپ روبرو شد و ارزش سهام آن کاهش یافت، لاکهید مارتین برای جبران ضررش چه بازی رسانه ای به راه خواهد انداخت؟

***

• پیوند خبر:

http://goo.gl/EgLauB

• عضویت در کانال اندیشکده راهبردی تبیین:

https://telegram.me/joinchat/BG7BhTvAH-fc1CjjeSCo4g

ارسال دیدگاه