نقشه راه پسابرجامی علیه ایران؛ این بار در فارن افرز

دو کارشناس برجسته آمریکایی (ری تکیه و رابرت جوزف) که مقالات بسیاری علیه ایران منتشرکرده‌اند، این بار در وبگاه فارن افرز (وابسته به شورای روابط خارجی آمریکا به ریاست ریچارد هاس) نقشه راهی در قالب مقاله مخصوص دوران پسابرجام علیه ایران ارائه کرده‌اند.

✴️هدف از ارائه این مقاله جلوگیری از آنچه که “توسعه‌طلبی ایران در سراسر غرب آسیا” خوانده اند، عنوان شده است. هم چنین در مقاله توصیه شده: «قابل اتکاترین ابزارها برای مواجه شدن با تهدید ناشی از ایران، فشار آوردن به این رژیم در داخل کشور است»

?این دو کارشناس در مورد اهداف حرکت به سمت برجام هم گفتند: آنهایی که استدلال کردند که با توافق هسته‌ای، نیروهای میانه رو در ایران تقویت خواهند شد، باید با واقعیت‌ها و حقایق روبرو شوند!

?این دو کارشناس آمریکایی با تاکید کاذب بر بزرگ بودن شکاف بین دولت و جامعه (در ایران) نوشتند: باید به کسانی که در ایران ارزشهای مشترکی با آمریکا دارند کمک کرد/واشنگتن باید یک رژیم تحریمی علیه ناقضان حقوق بشر در ایران ایجاد کند. تحریمهای مالی که موثرترین ابزار برای محدود کردن تجارت ایران بوده، باید بر مبنای حقوق بشری بر این کشور اعمال شود!

⚠️لهستان!
?در ادامه مقاله امده است: آمریکا با گروه‌های اپوزیسیون خارجی(ایران) کار کند چرا که باید یک تلاش چند بعدی به منظور ایجاد ارتباطات و فراهم کردن حمایت از مخالفان در ایران وجود داشته باشد؛ همان کاری که آمریکا در حمایت از اتحادیه همبستگی در لهستان و دیگر نیروهای مدنی در اروپای شرقی انجام داد.

?در پایان مقاله آمده است: مشخصترین ابزارهای جنگیدن علیه آن، به مخاطره انداختن انقلاب اسلامی در داخل کشور است. آمریکا با بهره گیری از ضعفهای داخلی این کشور (ایران)، نه تنها می‌تواند مانع سوءاستفاده‌های منطقه‌ای آن شود بلکه می‌تواند امیدوار به ایجاد وضعیتی شود که بر مبنای آن یک دولت دموکراتیک بتواند سربرآورد. پس از سال‌ها مذاکره با ایران، اکنون زمان یک سیاست جسورانه به منظور اطمینان یافتن از حصول منافع و ارزشهای غربی فرا رسیده است.

?نکته تبیینی: در طی ده سال گذشته و عدم توانایی غرب در حمله نظامی به ایران، پر رنگ کردن و تلاش برای ایجاد “اختلاف داخلی” و بزرگ نشان دادن نقاط ضعف و سیاه نمایی بوسیله رسانه های بیگانه (در قالب های برنامه های تلویزیونی سیاسی و فرهنگی) و حمایت از جریان غربگرا، در دستور کار آنها قرار گرفته است. همراستا با این اقدامات، افزایش تحریم ها و فشار اقتصادی، تلاش بیهوده ای بوده است در جهت ناامید کردن مردم که بحمدالله ناموفق بوده اند و خواهند بود/ایجاد محدودیت های بیشتر اقتصادی به دلایل واهی نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و داشتن برنامه موشکی قدرتمند، از بهانه های آتی غرب در سال های پیش رو خواهد بود.

***

• متن کامل مقاله:

https://goo.gl/aVLdPv

• عضویت در کانال اندیشکده راهبردی تبیین:

http://Telegram.me/joinchat/BG7BhTvAH-fc1CjjeSCo4g

ارسال دیدگاه