با اشاره به انتصاب سردار غیب‌پروربا اشاره به انتصاب سردار غیب‌پرور

اندیشکده دفاع از دموکراسی: رهبر ایران به دنبال تقویت بسیج است

اندیشکده آمریکایی نوشت: انتصاب سردار سرلشگر «غیب ‌پرور» به عنوان فرمانده نیروهای مقاومت بسیج نشانگر اعتماد نخبگان نظام به این نیروی کارآزموده‌ جنگ هشت ساله است.

اندیشکده «دفاع از دموکراسی» در گزارشی پیرامون انتصاب‌های جدید در بدنه نیروی مقاومت بسیج مستضعفین ایران از سوی «آیت‌الله خامنه‌ای» فرمانده کل قوای ایران نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای چندی قبل در حکمی سردار سرلشگر «غلام‌حسین غیب پرور» از فرمانده‌هان سپاه پاسداران را به عنوان فرمانده نیروهای بسیج برگزید، انتصابی که حاوی پیامی دال بر میل به تقویت بسیج است و این‌که آیت الله خامنه‌ای مراقب تهدید‌های فرارو نیز می‌باشد.

این اندیشکده می‌نویسد: بسیج همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستون مهم حکومت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سال 1979 میلادی به این سو است. بسیج برخلاف دیگر نیروهای منظم نظامی شکل گرفته از نیروهای تمام داوطلب است که تحت القائات سیاسی مذهبی قرار دارد و به شدت از خط عقیدتی روحانیون مطرح ایران پیروی می‌کند.

این اندیشکده در بخش دیگر به توانایی بسیج در مهار نیروهای مخالف نظام در سه دهه گذشته و درخواست رهبری ایران برای مقابله با «جنگ نرم» که این کشور غرب را  متهم به تلاش برای تغییر عرصه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و البته ارزش‌های مذهبی ایران می‌نماید، اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای بسیج بارها پایبندی خود به بدنه روحانیون حاکم بر ایران و ارزش‌های انقلابی در داخل و خارج از کشور را نشان داده‌اند. این نیرو بارها در نبرد ایران –عراق (جنگ تحمیلی) در قالب گسترده ‌در جبهه‌ها حاضر شده و اینک با هدایت سپاه پاسداران در عراق و سوریه نیز حضور دارد و در داخل کشور نیز در  قالب ماموران حراست از معیارهای اخلاقی نقش فعالی دارد.

اندیشکده دفاع از دموکراسی در حالی‌که البته سعی نموده نیروهای بسیج را متهم به سرکوب شهروندان ایران نماید، نوشت: در زمان فرماندهی سردار «محمدرضا نقدی» رییس سابق بسیج این سازمان سعی کرد خود را فعال در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و انتقال ارزش‌های انقلابی به نسل‌های بعدی نشان دهد و در عین حال روابط نظامی خود با سپاه را نیز حفظ کند.

در بخش دیگر این گزارش، با اشاره به انتصاب سردار غیب پرور آمده است: انتصاب سردار سرلشگر غیب ‌پرور به عنوان فرمانده نیروهای مقاومت بسیج نشانگر اعتمادی است که نخبگان نظام به وی دارند. او از حاضران جنگ ایران – عراق و نیروهای کارآزموده‌ای است که بعدا نقش‌های بزرگی در کار‌های آموزشی داشته و فرمانده نیروی سپاه در یکی از استان‌های ایران (شیراز) شد.

 سردار غیب پرور این اواخر جایگزین یکی از فرمانده‌هان ایرانی کشته شده (شهید) در نزدیکی حلب سوریه شد و فرمانده پایگاه مرکزی امام حسین(ع) گردید که در زمان فرماندهی وی، این مرکز برنامه‌های آموزشی و استقرار نیرو در سوریه را گسترش داد.

در انتهای این مطلب با اشاره به اینکه انتصاب آیت الله خامنه‌ای ادامه اسلاف این نیرو و تلاش برای گسترش فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی  و نظامی است، آمده است: در نامه رهبری ایران در انتصاب غیب پرور بر ادامه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و نظامی چون اسلاف وی تاکید شده است. بسیج همچنان فعالیت به عنوان خاکریز و سد نظام برابر هرگونه اعتراض چون جریان سال 2009(فتنه سبز) و.. در ایران را ادامه خواهد داد.

***

• این مطلب، صرفاً جهت اطلاعِ مخاطبان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران بازنشر یافته و الزاماً منعکس‌کننده‌ی مواضع و دیدگاه‌های اندیشکده راهبردی تبیین نیست.

 

• پیوند اصل گزارش در پایگاه «اندیشکده دفاع از دموکراسی»:

http://www.defenddemocracy.org/media-hit/behnam-ben-taleblu-pick-for-basij-chief-is-versed-in-repression/

 

• منبع: خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه