در ۲۰۱۶، آمریکا بیش از ۲۶۰۰۰ بمب روی ۷ کشور جهان ریخته است

یک گزارش جدید فاش کرد که آمریکا در آخرین سال ریاست جمهوری باراک اوباما یعنی در ۲۰۱۶، بالغ بر ۲۶۱۷۱ بمب به روی هفت کشور دنیا ریخته که به میزان ۳۰۲۷ عدد بیشتر از تعداد بمب‌هایی است که سال گذشته میلادی بر سر مردم جهان ریخته بود.

بر اساس این گزارش اکثر بمب‌ها به روی عراق و سوریه ریخته شده‌اند و این اتفاق در راستای تلاش‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش به وقوع پیوسته است.

طبق گزارش هر دو کشور سوریه و عراق هر کدام متحمل چیزی حدود ۱۲۰۰۰ بمب ریخته شده از جانب آمریکا شده‌اند که مجموعا معادل ۹۲ درصد از بمب‌های ریخته شده در سال ۲۰۱۶ توسط آمریکا در جهان می‌شود.

این آمار در یک گزارش جدید منتشر شده از سوی شورای روابط خارجی آمریکا ارائه شده است.

همچنین آمریکا ۱۳۳۷ بمب نیز به روی افغانستان در سال ۲۰۱۶ ریخته که ۵۰ درصد بیشتر از بمب‌هایی است که سال قبل یعنی درسال ۲۰۱۵ روی این کشور ریخت.

در حال حاضر ۹۸۰۰ سرباز آمریکایی به رغم طرح‌های اولیه اوباما به منظور خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان همچنان در این کشور مستقر هستند.

بمباران‌های آمریکا در لیبی هم در سال ۲۰۱۶ با ۴۹۶ بمب نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است. همچنین آمریکا در این سال ۳۴ بمب به روی یمن و ۱۴ بمب به روی سومالی و سه بمب به روی پاکستان ریخته است.

با وجود این تعداد زیاد بمبی که آمریکا روی این کشور ها ریخته اما رسما با هیچ کدام از این هفت کشور جنگ ندارد.

***

• این مطلب، صرفاً جهت اطلاعِ مخاطبان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران بازنشر یافته و الزاماً منعکس‌کننده‌ی مواضع و دیدگاه‌های اندیشکده راهبردی تبیین نیست.
• پیوند اصل گزارش در پایگاه «شورای روابط خارجی»:
https://goo.gl/srbFLX
 • منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه