بازخوانی یک مقاله:

اوباما ناکام‌ترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا است!

همزمان با ادعای باراک اوباما که نخستین رئیس جمهوری تاریخ مدرن آمریکا بدون بدنامی و رسوایی است، بازخوانی مقاله یک رسانه روسی نشان می‌دهد که «وی ناکام‌ترین رئیس جمهوری این کشور بوده است».

اوباما در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود به عنوان رئیس جمهوری با شبکه خبری سی بی اس نیوز گفت: نخستین رئیس جمهوری در تاریخ مدرن (آمریکا) بدون بدنامی و رسوایی هستم.
شبکه خبری سی بی اس نیوز امروز شنبه بخش هایی از مصاحبه با اوباما را که کمتر از یک هفته به پایان ریاست جمهوری وی باقی مانده با عنوان «باراک اوباما، هشت سال در کاخ سفید» در برنامه «60 دقیقه» با اجرای «استیو کرافت» پخش کرد.
نشریه اینترنتی «نیواینفورم.کوم» پیش از این با استناد به نتایج نظرسنجی که تابستان گذشته در آمریکا منتشر شده بود، اوباما را ناکام ترین رئیس جمهوری این کشور معرفی کرد.
در این مقاله با تعمیم نتایج نظرسنجی ماه ژوئن سال 2016 در آمریکا خاطرنشان شده است: اوباما در مکان نخست فهرست رئیس جمهورهای ناکام آمریکا قرار گرفت.
نشریه روسی در مقاله خود افزود: ناامیدی بیش از نیمی از مردم آمریکا از توانایی اوباما در مدیریت این کشور در نظرسنجی انجام گرفته ثبت شده است.
«نیواینفورم.کوم» همچنین نوشته است: افزون بر ناتوانی های اقتصادی دولت کنونی به ریاست اوباما، وی در عرصه سیاست خاورمیانه ای به ویژه سوریه نیز ناکام بوده و اکثریت مردم آمریکا سیاست های واشنگتن را ضعیف و ناتوان خواندند که نتوانست جایگاه مناسبی پیدا کند.
نتایج نظرسنجی همچنین نشان داده که جرالد فورد سی و هشتمین رئیس جمهوری آمریکا که پس از رسوایی واترگیت و استعفای ریچارد نیکسون جایگزین وی شد پس ازاوباما قرار دارد و جرالد فورد هم به این دلیل که از طرف مردم به این سمت انتخاب نشد، سومین جایگاه منفی را دارد.
جیمی کارتر و جورج بوش پدر هم در فهرست ناکام ترین روسای جمهوری آمریکا در مکان های سوم و چهارم قرار داشتند.
در پایان مقاله نشریه روسی آمده است: جیمی کارتر هم به دلیل سیاست خارجی ضعیف و جورج بوش پسر نیز برای دروغگویی در مورد وجود سلاح کشتار جمعی در عراق و حمله و اشغال این کشور که منجر به کشته و مجروح شدن دهها هزار عراقی و صدها نظامیآمریکایی شد، از نظر آمریکایی ها در ردیف نامحبوب ها قرار دارند.

***

• این مطلب، صرفاً جهت اطلاعِ مخاطبان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران بازنشر یافته و الزاماً منعکس‌کننده‌ی مواضع و دیدگاه‌های اندیشکده راهبردی تبیین نیست.
 • منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه