از مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا چه می‌دانیم؟

اولین مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا برای جرج واشنگتون در 30 آوریل 1789 در (Federal Hall) نیویورک برگزار شد.

?اولین مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا برای جرج واشنگتون در 30 آوریل 1789 در (Federal Hall) نیویورک برگزار شد. دومین مراسم تحلیف در 4 مارس 1793 در (Congress Hall) فیلادلفیا برای جرج واشنگتون برگزار شد. در 1801 توماس جفرسون اولین رئیس جمهوری بود که در واشنگتون دی سی قسم یاد کرد.

?از سال 1933 تا 1973 مراسم تحلیف در تاریخ 4 مارس یعنی 4 ماه پس از روز انتخابات برگزار می شده است. در 1933 این روز به 20 ژانویه انتقال یافت.

⚪️از زمان رونالد ریگان مراسم تحلیف در سمت غربی (Capitol Hill) که می تواند تماشاچی بیشتری را در خود جای دهد، برگزار می شود.

❄️سرمای شدید دو بار مانع برگزاری مراسم در فضای آزاد شده است: در 1909 در مراسم تحلیف (William Howard Taft) و در 1985 برای دومین مراسم تحلیف رونالد ریگان.

?کوتاه ترین متن قرائت شده در مراسم تحلیف با 135 کلمه متعلق به جرج واشنگتون بوده در حالیکه بلندترین آن با 8445 کلمه متعلق به (William Henry Harrison) بوده است. هریسون برای قرائت متن خود دو ساعت بدون کت و کلاه در روزی بارانی و سرد به سخنرانی پرداخت. وی 31 روز بعد بر اثر ذات الریه می میرد. وی کوتاه ترین دوره ریاست جمهوری را به خود اختصاص داد.

◀️سیاه پوستان بعد از سال 1865 و در دوره دوم آبراهام لینکولن اجازه یافتند در مراسم تحلیف شرکت کنند.

?آقای (Lyndon B. Johnson) تنها رئیس جمهور آمریکا است که بر روی هواپیما قسم یاد کرد. وی دو ساعت پس از ترور جان اف کندی قسم یاد کرد.

⚫️در مراسم تحلیف اوباما 1.8 میلیون نفر آمریکایی شرکت کردند که بزرگترین جمعیت حاضر در مراسم تحلیف در تاریخ آمریکاست.

***

• عضویت در کانال اندیشکده راهبردی تبیین:

https://telegram.me/joinchat/BG7BhTvAH-fc1CjjeSCo4g

ارسال دیدگاه