بلومبرگ: «پول‌های عربستان نمی‌تواند برای این کشور نفوذ نظامی خریداری کند»

بلومبرگ در گزارشی، به تجاوزات عربستان در یمن اشاره کرد و نوشت، عربستان سعودی در مقایسه با دشمنانش در یمن، سلاح‌های بهتری دارد و این موضوع در جنگی که یکی از ثروتمندترین کشورهای عربی را در مقابل یکی از فقیرترین این کشورها به رقابت واداشته، مسئله عجیبی نیست.

⚔بلومبرگ در گزارشی تحت عنوان «پول‌های عربستان نمی‌تواند برای این کشور نفوذ نظامی خریداری کند»، به تجاوزات عربستان در یمن اشاره کرد و نوشت، عربستان سعودی در مقایسه با دشمنانش در یمن، سلاح‌های بهتری دارد و این موضوع در جنگی که یکی از ثروتمندترین کشورهای عربی را در مقابل یکی از فقیرترین این کشورها به رقابت واداشته، مسئله عجیبی نیست. با اینحال، سعودی‌ها همچنان در تلاش هستند تا خواسته‌های خود را تحمیل کنند

⚫️این گزارش می‌افزاید، چالش بزرگتر برای عربستان سعودی تبدیل کردن ثروت نفتی خود به نفوذ بزرگتر منطقه‌ای است، موضوعی که رهبری جوان این کشور آن را وعده داده است. نشانه‌های اندکی از موفقیت این دولت در یک سال گذشته نیز وجود داشته است. جنگ یمن همچنان ادامه دارد؛ در سوریه، جنگجویان تحت حمایت عربستان از حلب بیرون رانده شدند؛ مصر که از دلارهای عربستان استفاده کرده، حالا به نظر می‌رسد که دیگر تمایلی برای همسو کردن سیاست خارجی خود با ریاض ندارد.

***

• پیوند گزارش:

http://Ul.tabyincenter.ir/A

• عضویت در کانال اندیشکده راهبردی تبیین:

https://telegram.me/joinchat/BG7BhTvAH-fc1CjjeSCo4g

ارسال دیدگاه