حضور 11 شخصیت یهودی در دولت دونالد ترامپ

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی به بررسی 11 شخصیت یهودی حاضر در مناصب عالی در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا پرداخته است.

در دولت جدید امریکا 11 شخصیت سرشناس و تاثیر گذار یهودی حضور دارند.
در این گزارش که تحت عنوان ” آشنایی با چهره های سرشناس یهودی در دولت ترامپ” تهیه شده است، آمده که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری حائز رای 24 درصد از یهودیان آمریکا شده است.
بر اساس این گزارش، شخصیت های یهودی تاثیر گذار دولت ترامپ عبارتند از:
* جارید کوشنر داماد دونالد ترامپ که قرار است یکی از مشاوران ارشد وی باشد.
این روزنامه اشاره کرد که کوشنر حقوق دریافت نخواهد کرد و بیشتر در زمینه خاورمیانه و اسرائیل و تعامل با شرکت های خصوصی و بخش تجارت آزاد فعالیت خواهد کرد.
کوشنر در سال 2009 با ایوانکا دختر ترامپ ازدواج کرد و نقش بسیار پررنگی در تبلیغات انتخاباتی وی داشت.
* دیوید فریدمن. حدود 60 سال سن دارد و به زبان عبری مسلط است و ر محل طالبیه در غرب قدس اشغالی ساکن است. او از مدت ها پیش وکیل ترامپ بوده و اخیرا به عنوان سفیر جدید آمریکا در فلسطین اشغالی انتخاب شد
جیروزالیم پست اظهار داشت که فریدمن از حمایت خود از شهرک سازی رژیم صهیونیستی خبر داده و کمک هایی مالی را نیز به این رژیم در این زمینه ارائه داده است. او بارها نسبت به موفقیت راه حل تشکیل دو کشور ابراز شک و تردید کرده است.
* جیسون گرینبلات. یک یهودی مذهبی که اواسط دهه 80 در مدرسه ای دینی در کرانه باختری تحصیل کرده است.
گرینبلات نماینده ویژه‌ در مذاکرات بین‌المللی خواهد بود و تمرکز اصلی وی بر منازعه فلسطینی صهیونیستی، روابط آمریکا و کوبا و توافقنامه های تجاری آمریکا با دیگر کشورها می باشد.
وی نوامبر گذشته در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشت که ترامپ هیچ راه حلی را بر اسرائیل تحمیل نخواهد کرد و به هیچ وجه شهرک های صهیونیست نشین را مانعی بر سر راه صلح نمی داند.
* استیون منوحین 54 ساله که وزیر دارایی دولت ترامپ خواهد بود. روزنامه مذکور اشاره کرد که دوستی ترامپ و منوحین به 15 سال پیش بازمی گردد. او در جریان تبلیغات انتخاباتی ترامپ مشاور او بود.
* استیون میلر 31 ساله که قرار است مشاور ارشد سیاست های ترامپ باشد. متن بیشتر سخنرانی های ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی او را میلر نوشته است.
* کارل ایکان 80 ساله، بازرگان و سرمایه گذار یهودی که قرار است مشاور ویژه مسائل اصلاحات سازمانی باشد.
* گری کوهن 56 ساله که مشاور اقتصاد ملی کاخ سفید  می شود. او قبلا نیز در بسیاری از شرکت ها مناصبی عالی داشته است.
* بوریس اپستاین 80 ساله. او نیز مشاور ویژه ترامپ و دستیار مدیر ارتباطات در عملیات های جایگزین خواهد بود. او از مدافعان اصلی برنامه ها و شبکه های تلویزیونی ترامپ است.
* دیوید شولکین 57 ساله. اگر کنگره موافقت کند، وزیر امور بازنشستگان خواهد بود. او که پزشکی عرفانی است، دارای مناصبی عالی در بیمارستان ها، دانشگاه ها و شرکت های مختلف می باشد.
* رید کردیش یک ساختمان ساز یهودی است. کردیش یکی از شرکاء در شرکت ساختمانی و سرگرمی خانوادگی به نام «شرکت های کردیش» است که ماه اکتبر برای مبارزات انتخاباتی ترامپ پول جمع آوری کرد.
دیوید کردیش همچنین از اعضای هیئت مدیره «کمیته امور عمومی اسرائیل و آمریکا» (ایپک) از گروههای مهم لابی کننده به نفع اسرائیل است.
او نیز قرار است از دستیاران ترامپ باشد.
* آبراهام پرکوویچ 27 ساله مشاور ویژه ترامپ و دامادش کوشنر.
جروزالیم پست نوشت که پرکوویچ از دوستان کوشنر و فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه هاروارد است.

***

• این مطلب، صرفاً جهت اطلاعِ مخاطبان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران بازنشر یافته و الزاماً منعکس‌کننده‌ی مواضع و دیدگاه‌های اندیشکده راهبردی تبیین نیست.
• منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال دیدگاه