شبکه خبری اقتصادی بلومبرگ اعلام کرد:

معاملات اقتصادی مخفیانه کشورهای حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی

کشورهای حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی در خفا معاملات اقتصادی انجام می دهند.

پایگاه خبری الرای روزشنبه به نقل از شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد: برخی منابع اقتصادی و امنیتی رژیم صهیونیستی مانند شموئیل بار تاجری که قبلا به عنوان افسر به مدت 30 سال در اداره اطلاعات این رژیم کار می کرده گفتند که شرکت های اسرائیلی ناچار به تشکیل موسسه هایی در خارج از سرزمین های اشغالی برای پنهان کردن هویت خود و تغییر آن به هویت آمریکایی هستند تا بتوانند به درخواست های طرف های عربی از جمله کشورهای حوزه خلیج (فارس) پاسخ دهند. این کشورها خواهان آخرین تولیدات و فن آوری ها در زمینه های جاسوسی و تجزیه و تحلیل و کشف پیش هنگام تروریست ها و انتحاری ها که از ارتباطات اجتماعی و تلفن های هوشمند استفاده می کنند، هستند.
در ادامه این گزارش آمده است، از زمان شروع جنگ د اخلی در سوریه برخی از کالاهای ترکیه و کشورهای اروپایی از طریق بندر حیفا به بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس می رسد.
دراین گزارش که روزنامه صهیونیستی هاآرتص آن را بازنشر کرده آمده است، به دلیل افزایش اقدامات تروریستی درخواست کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص برای دریافت تولیدات اسرائیلی (رژیم صهیونیستی) در زمینه فن آوری اطلاعات بیشتر شده است.
شرکت های اسرائیلی در سطح امنیت الکترونیکی بسیار پیشرفته هستند و همین امر موجب شده شماری از شرکت های اسرائیلی به بازارهای عربی و به خصوص بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس اهمیت بیشتری دهند.
شرکت های اسرائیلی به منظور شکستن ممنوعیت های عادی به عنوان توسعه دهنده راه حل های امنیتی مجبور به پنهان کردن خود در پشت شرکت های خارجی به منظور انجام معاملات هستند.
در گزارش بلومبرگ آمده است، تحریم عربی وجود خارجی ندارد و معامله با اسرائیل به خصوص در بخش تکنولوژی بسیار فعال است.
در ادامه این گزارش یادآوری شده که شرکت های اسرائیلی در سال گذشته به خصوص در زمینه های تکنولوژی اطلاعات سود آوری بالایی داشتند به طوری که سود شرکت های اسرائیلی در سال گذشته در جهان 23 درصد رشد داشته است.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز درگزارش خود خاطرنشان کرد که تقاضا ازسوی کشورهای عربی خلیج فارس برای این گونه محصولات در واقع حمایت از سودآوری شرکت های اسرائیلی است.
بنابراین گزارش با توجه به استفاده شهروندان کشورهای حوزه خلیج فارس از صفحات اجتماعی در اینترنت، برخی طرف ها از شرکت های اسرائیلی برای افزایش نظارت برفعالیت های کاربران در اینترنت در راستای تلاش برای آنچه که مبارزه با تروریسم می خوانند، به شرکت های اسرائیلی روی آورده اند.
در این گزارش اعلام شده که تجارت و همکاری در زمینه های تکنولوژی و اطلاعاتی بین اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و برخی کشورها و شرکت های عربی بسیار شکوفاست اما به طورعلنی به ندرت از آن سخن به میان می آید.
در پایان این گزارش آمده است، یکی از شعبه های یک کارخانه اسرائیلی در آمریکا پذیرای بازدیدکنندگانی از کشورهای حوزه خلیج فارس برای فروش سلاح بوده است.

***

• این مطلب، صرفاً جهت اطلاعِ مخاطبان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران بازنشر یافته و الزاماً منعکس‌کننده‌ی مواضع و دیدگاه‌های اندیشکده راهبردی تبیین نیست.
• پیوند اصل گزارش در پایگاه «بلومبرگ»:
https://www.bloomberg.com/news/features/2017-02-02/how-do-israel-s-tech-firms-do-business-in-saudi-arabia-very-quietly
 • منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه