پایگاه صهیونیستی والاه:

هراس صهیونیست‌ها از قایق‌های تندرو و چتربازان حزب‌الله

پایگاه صهیونیستی «والاه» با این ادعا که «حزب الله لبنان نیروی دریائی پیشرفته دارد»، نسبت به «هجوم قایق های تندرو حزب الله و پیاده شدن چتربازان آن در سواحل فلسطین اشغالی» هشدار داد.

پاپگاه خبری لبنانی العهد روز جمعه بخش هائی از گزارش پایگاه صهیونیستی والاه را منتشر کرد.
والاه با اشاره به رزمایش اوایل ماه نوامبر 2016حزب الله در شهر القصیر سوریه و نزدیک مرزهای لبنان و تبدیل آن به « نیروئی قادر به استفاده از سلاح های پیشرفته و جدید مانند انواع موشک ها و پهپادهای ساخت ایران» افزود: یگان های دریائی حزب الله در خفا و سکوت کامل در حال تقویت قدرت خود وجمع آوری اطلاعات است.
پایگاه صهیونیستی والاه اضافه کرد: موشک (C- 802) که یگان دریائی حزب الله در سال 2006 و به طورغافلگیرانه برای هدف گرفت و اصابت آن یک ناوچه ارتش اسرائیل ، درها را به سوی قدرت گرفتن نیروی دریائی حزب الله گشود.
این پایگاه صهیونیستی نوشت: از آن زمان حزب الله برای تقویت رادارها و موشک های زمین به دریای خود که تهدیدی برای چاه های نفت وگاز ، لوله های اکسیژن و کشتی های تجاری اسرائیل هستند، تلاش می کند.
« 90 درصد واردات رژیم صهیونیستی با استفاده از کشتی های تجاری و از طریق دریای مدیترانه صورت می گیرد».
والاه تاکید کرد که اظهارات « سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله در سال های اخیر به ویژه در ماه های گذشته، نشان می دهد که حزب الله در تقویت نیروی دریائی خود سستی نکرده و در این زمینه سرمایه گذاری کرده است».
این پایگاه صهیونیستی با اشاره به « پیشرفت های ایران در توسعه علنی فناوری ها و انواع سلاح های دریائی مانند ناوها و زیردریائی ها »، ادعا کرد که « ممکن است حزب الله از ایران سلاح های دریائی دریافت کرده باشد تا درهرگونه جنگ آینده با اسرائیل از آنها استفاده کند و یکی از آنها قایق های تندرو « ذوالفقار»، است».
والاه خاطرنشان کرد: حزب الله درهر جنگ آینده فقط با موشک های زمین به دریا برای هدف گرفتن ناوها و کشتی ها اسرائیلی ها را غافلگیر نخواهد کرد بلکه کشتی های جنگی اسرائیل در معرض هجوم قایق های تندرو قرار گیرند و حتی امکان پیاده شدن چتربازان حزب الله در سواحل شمالی فلسطین اشغالی وجود دارد.
این پایگاه صهیونیستی نوشت: ارتش اسرائیل هم برای تقویت جبهه شمالی و ورود به جنگ های سری و پیچیده برنامه ریری کرده و افسران ارشد نیروی دریائی اسرائیل هم به طور محرمانه در حال آماده شدن برای یک جنگ بزرگ با حزب الله هستند.
والاه به سیاست های « خط قرمز» رژیم صهیونیستی از آغاز بحران در سوریه اشاره کرد و افزود: اسرائیل با وجود سختی ها و پیچیدگی ها، اجازه انتقال سلاح های جنگی برای حزب الله را نخواهد داد.
این پایگاه صهیونیستی اضافه کرد: حزب الله تنها در زمینه دریائی درصدد برگزاری رزمایش ها و تقویت قدرت و توان خود با کمک ایران نیست بنابر این تصادفی نمی باشد که « موساد» و «شاباک» و شعبه اطلاعات و امنیت نیروی دریائی اسرائیل درصدد تقویت توان دریائی و بهبود شرایط خود هستند.
والاه ادعا کرد: هجوم های دریائی و زمینی حزب الله به شکل کاملا غافلگیرانه خواهد بود و برهمین اساس در خط مقدم اسرائیل سربازان یگان 914 مستقر در قایق های « دبورا» و یگان امنیتی پایگاه دریائی شمال فلسطین اشغالی مستقر هستند.
این پایگاه صهیونیستی نوشت: تقویت نیروی دریائی اسرائیل برای شناسائی هجوم حزب الله و واکنش سریع به آن اهمیت دارد، بنابر این افسران ارشد نیروی دریائی از بنادر تا قلب دریا حضور دارند .
والاه افزود: ماموریت یگان « سنابیر» ، نیروهای واکنش سریع « شبیطت 13»، دفاع از بنادر ، کشتی های حامل موشک ، بالگردهای ویژه دریا، رادارهای ساحلی و سیم خاردارهای ویژه زیر دریا و جلوگیری از نفوذ زیردریائی ها و غواص ها و برخی امور دیگر است که بهتر می باشد به آنها اشاره نشود.
این پایگاه صهیونیستی اضافه کرد: روابط بین لشگر 91 و پایگاه شمالی نیروی دریائی اسرائیل در سال های گذشته از طریق برگزاری رزمایش های مشترک و فعالیت های امنیتی مستمر تقویت شده و در نتیجه یک لشگر ویژه دریائی هم در پایگاه دریائی حیفا مستقرشده است.
والاه نوشت: منطقه دریائی شمال و مرزهای دریائی فلسطین اشغالی که حدود 110 کیلومتر است، علاوه بر ارتش اسرائیل تحت کنترل و نظارت نیروهای بین المللی مجری قطعنامه 1701( یونیفل) می باشد.

***

• این مطلب، صرفاً جهت اطلاعِ مخاطبان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران بازنشر یافته و الزاماً منعکس‌کننده‌ی مواضع و دیدگاه‌های اندیشکده راهبردی تبیین نیست.
• منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه