سناتور آمریکایی: تحریم‌های جدیدی اِعمال می کنیم که نقض برجام نباشد!

سناتور بن کاردین دموکرات به المانیتور گفته است: تحریم های جدید دو حزبی که علیه ایران به زودی اِعمال می کنیم، به نحوی است که کسی نمی تواند ادعا کند نقض برجام است.

?سناتور جمهوری خواه باب کورکر رئیس کمیته امور خارجی سنا گفته است: جمهوری خواهان و دموکرات های سنا در حال رسیدن به توافقی هستند که تحریم های جدیدی علیه ایران اِعمال کنیم. این توافق با سناتورهای ارشد جمهوری خواهی چون باب منندز و بن کاردین صورت گرفته است. شرط اصلی تحریم های جدید، کسب اطمینان از برقراری برجام است و آنها تاکید دارند که برجام باید اجرا شود. هر آنچه که به آن دست پیدا کنیم به عنوان تحریم های جدید، نقض برجام نخواهد بود.

?نکته تبیینی: آنچه که کنگره به عنوان بهانه برای اِعمال تحریم های جدید مطرح می کند، فعالیت های مشروع موشکی و منطقه ای ایران است. کنگره در حالی با فعالیت های مشروع ایران مخالفت می کند که نیروهای آمریکایی در جای جای منطقه غرب آسیا حضور فعال دارند و گاها به تروریست ها هم کمک می کنند و همین چند روز پیش بود که موشکی قاره پیما و با برد چند هزار کیلومتر با قابلیت حمل کلاهک هسته ای آزمایش کردند. سوالی که پیش می آید این است که موشکی اتمی با برد چند هزار کیلومتر خطرناک است و لایق تحریم یا موشک های متعارف نظامی که هر کشوری در اختیار دارد!

***

• پیوند خبر:

http://Goo.gl/nkczV0

• عضویت در کانال اندیشکده راهبردی تبیین:

https://telegram.me/joinchat/BG7BhTvAH-fc1CjjeSCo4g

ارسال دیدگاه