سال‌نامه‌ «تبیین»؛ کشورهای منطقه در سالی که گذشت

اندیشکده راهبردی تبیین هم‌چون سال 94، تلاش کرده است تا تحولات مهم کشورهای منطقه در سال 95 را به صورت تحلیلی، مرور و دورنمای احتمالی سال 96 را بیان نماید. امید است این گزارش‌ها در فهم تحولات کشورهای منطقه، برای مخاطبان مفید واقع شود.

اندیشکده راهبردی تبیین قطعا یکی از ویژگی‌های بارز کشورهای منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، تحولات سریع و درهم‌تنیده آنان است. چنین امری، امکان کارآمدی و حتی صحتِ تحلیل‌های نقطه‌ای و محدود را بسیار بعید می‌سازد، لذا تلاش برای اتخاذ زاویه‌ی دیدی گسترده از تحولات کشورها از یک‌سو و شبکه‌ای دیدن تحولات آن‌ها در چارچوب معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی از سوی دیگر، امری ضروری است که تحلیل را عینی‌تر و پیش‌بینی‌های نزدیک به واقع را دقیق‌تر خواهد ساخت.
اندیشکده راهبردی تبیین با فهم چنین ضرورتی، هم‌چون گزارش‌های سالانه از برخی کشورها در سال 94، این بار هم تدوین گزارش‌های تحلیلی‌ از رویدادها و روندهای کشورهای مهم پیرامونی ایران در سال 1395 را در دستور کار قرار داد تا بتواند خدمتی به جامعه تحلیل‌گران منطقه‌ای و سیاست خارجی و به‌ویژه تحلیل‌گران نسل سوم انقلاب اسلامی عرضه دارد. امید که مقبول افتد.
لازم به ذکر است که متن کامل گزارش تجمیع‌شده‌ی تمام این کشورها، هم‌اکنون و در قالب نسخه pdf، از قسمت بالای همین صفحه قابل دریافت است.

ارسال دیدگاه