همه تخم‌مرغ‌های عربستان

بروس ریدل، تحلیلگر سابق سازمان سیا: سعودی ها همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد ارتباط با آمریکا قرار نمیدهند. هفته گذشته ملک سلمان سفر سه هفته ای خود را در آسیا با توقف در چین به پایان رساند. عربستان با چین توافق تجاری 65 میلیارد دلاری امضا کرد. سفر آسیا و حضور در چین اقدامی راهبردی از سوی سعودی بود. سعودی ها همچنین علاقمند همکاری نظامی با پکن هستند.

◀️بروس ریدل از تحلیلگران سابق سازمان سیا و کارشناسان فعلی اندیشکده بروکینگز در وب سایت المانیتور درباره رابطه آمریکا و عربستان می نویسد: سعودی ها همه تخم مرغ های خود را در سبد ارتباط با آمریکا قرار نمی دهند. هفته گذشته ملک سلمان سفر سه هفته ای خود را در آسیا با توقف در چین به پایان رساند. عربستان با چین توافق تجاری 65 میلیارد دلاری امضا کرد. سفر آسیا و حضور در چین اقدامی راهبردی از سوی سعودی بود. سعودی ها هم چنین علاقه مند همکاری نظامی با پکن هستند.

?ریدل ادامه می دهد: دو موضوع در زمینه رابطه آمریکا-عربستان حل نشده باقی می ماند. اول مخالفین جنگ یمن در کنگره و دیگر جاها. طبق اعلام سازمان های بین المللی آمریکا و انگلیس بیش از 5 میلیارد دلار تسلیحات در اختیار عربستان قرار داده اند.

?موضوع دوم بحث قانون جاستا است که اجازه می دهد از عربستان به دلیل نقش آن در عملیات تروریستی 11 سپتامبر شکایت کند. هم اکنون صدها خانواده قربانی آن حمله از عربستان شکایت کرده اند.

***

• پیوند گزارش:

http://Goo.gl/o4mCX2

• عضویت در کانال اندیشکده راهبردی تبیین:

https://telegram.me/joinchat/BG7BhTvAH-fc1CjjeSCo4g

ارسال دیدگاه