تغییر مکان مخازن آمونیاک حیفا؛معتبر سازی اهرم بازدارندگی جدید برای مقاومت

در پی تهدیدات سید حسن نصرالله، دیوان عالی دادگستری رژیم صهیونیستی به تخلیه کامل مخازن آمونیاک شهر «حیفا» در تاریخ ۹ مرداد رای داد. این خبری بود که بر روی رسانه‌ها منعکس گردید.

?داستان از آنجایی آغاز شد که سید حسن نصرالله در سخنان خود در مراسم سالگرد شهادت سران حزب‌الله در 27 بهمن‌ماه 94 ، از تهدیدی جدید علیه رژیم صهیونیستی رونمایی کرد و به صراحت اعلام کرد برای جلوگیری از جنگ جدید، ذخایر آمونیاک حیفا را مورد هدف قرار خواهند داد. امری که موجب مرگ ده‌ها هزار نفر از ساکنان سرزمین هاس اشغالی خواهد شد.

⏩سید حسن در سخنرانی‌های بعد خود هم مانند مصاحبه با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باری دیگر بر این تهدید و قصد خود برای هدف قرار دادن مخازن آمونیاک حیفا و حتی پایگاه هسته‌ای دیمونا تاکید کرد.

?تهدیدات سید حسن نصرالله در میان جامعه صهیونیستی و مسئولان آن ترسی توام با ابهام در تصمیم گیری ایجاد کرد. اما در پایان رژیم صهیونیستی عقب نشینی بزرگی را در قبال حزب الله انجام داد در حالی که مقاومت هیچ هزینه ای جز چند سخنرانی پرداخت نکرد!

?تحلیل و ارزیابی

1️⃣با توجه به توانایی سید حسن نصرالله در سخنرانی‌های هدفمند و تأثیرگذار و همچنین توان بالای زبان بدن وی، همواره یکی از اصلی‌ترین راهبردهای سیاسی و رسانه‌ای حزب‌الله لبنان با سخنرانی‌های دبیر کل آن عملیاتی شده است.

1️⃣اصلی‌ترین دلیل این امر را می‌توان توجه رسانه‌ها و افکار عمومی منطقه‌ای و حتی صهیونیست‌ها به سخنان سید حسن نصرالله دانست. توجه صهیونیست‌ها به سخنان نصرالله از سال ۲۰۰۶ و جنگ ۳۳ روزه آغاز شد که تمام سخنان و وعده‌های وی عملی شد و برخی معتقدند در جنگ ۳۳ روزه جامعه صهیونیستی سخنان سید حسن را از مطالب رسانه‌های عبری معتبرتر و دقیق‌تر می‌دانستند.

3️⃣ما آنچه از تهدیدهای سید حسن نصرالله مهم‌تر است، واکنش عملی صهیونیست‌ها به این تهدیدات است. تغییر مکان ذخایر آمونیاک حیفا یک پیروزی راهبردی برای مقاومت است؛ زیرا اعتبار تهدیدات را بسیار افزایش داد و می‌تواند آغاز مسیر جدیدی برای استفاده از این اهرم بازدارندگی از سوی حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت باشد.

4️⃣تهدید دیمونا و حیفا به زبانی ساده ارسال یک پیام به دشمن است و آن اینکه مقاومت سلاحی جدید را بر روی میز مبارزه قرار داده است و آن عبارت است از: حمله به هر مکان و تجمع مواد قابل اشتعال در هر جای سرزمین های اشغالی!

 

 

 

ارسال دیدگاه