ارزیابی پنتاگون از برنامه موشکی ایران

بلومبرگ قبل از انتشار ارزیابی موشکی «پنتاگون» ادعا کرد در این ارزیابی آمده است: «فناوری موشک‌های بالستیک و کروز در کشورهایی مانند کره شمالی، ایران، روسیه و چین در حال توسعه است و حتی در صورتی که این موشک‌ها قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را نداشته باشند، برای آمریکا تهدیدی بالقوه به شمار می‌آیند»

در این گزارش آمده: «کشورهای بسیاری سامانه‌های موشکی بالستیک و کروز را به عنوان تسلیحات مقرون‌ به‌ صرفه‌ای در نظر می‌گیرند و آن را نمادی از قدرت ملی خود می‌دانند. بسیاری از موشک‌های بالستیک و کروز به سلاح‌های کشتار جمعی مجهز می‌شوند. با این‌ حال انواع مختلف موشک‌های کروز و بالستیک پیشرفت‌های بسیاری در دقت خود داشته‌اند که به آنها اجازه می‌دهد با استفاده از کلاهک‌های متعارف در نابودی اهداف موثر عمل کنند.»

?این گزارش درباره برنامه فضایی ایران نوشته است: «تمایل تهران برای برتری استراتژیک نسبت به آمریکا می‌تواند موجب شود تا ایران یک موشک قاره‌پیمای بالستیک را توسعه دهد. پیشرفت‌ها در برنامه فضایی ایران می‌تواند به عنوان میانبری برای ساخت موشک بالستیک قاره‌پیما محسوب شود؛ زیرا که پرتابه‌های فضایی و این موشک‌ها از فناوری‌های مشابهی بهره می‌برند.»

 

?پیوند بلومبرگ:
https://goo.gl/N77Ka9

ارسال دیدگاه