هماهنگی با تروریست‌ها؛ پشت پرده بیانیه ضد ایرانی پارلمان اروپا

? اخیراً برخی از اعضای پارلمان اروپا در بیانیه‌ای با متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر، و تکرار ادعاهای قبلی در مورد نقش منطقه‌ای ایران، خواهان مقابله و قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سیاه شدند. ❓اما دلیل اصلیِ صدور چنین بیانیه‌ای با امضای 265نفر از اعضای پارلمان اروپا که تعداد آن‌ها با توجه به اعضای 750نفری این نهاد در اقلیت است، چه می‌تواند باشد؟

?تحلیل و ارزیابی

1- اتحادیه اروپا دو لیست از افراد، گروه‌ها و موجودیت‌هایی که ادعا می‌شود در فعالیت‌های تروریستی دست دارند تهیه کرده و به‌صورت مرتب بروز رسانی می‌کند،(1) که اتفاقاً نام چند ایرانی در آن مشاهده می‌شود. درحالی‌که بیانیه ضد ایرانی صادرشده اشاره به لیست خاصی ندارد و صرفاً خواستار قرار گرفتن نام سپاه در «فهرست‌های سیاه بین‌المللی» است.

2- استفاده از عبارت غیردقیق فهرست‌های سیاه بین‌المللی و اینکه حتی قبل از این بیانیه نام برخی افراد ایرانی در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار داده‌شده است، شائبه سیاسی و رسانه‌ای بودن بیانیه ضد ایرانی را به ذهن متبادر می‌کند.

3- قرابت زمانی صدور این بیانیه با نشست منافقین که شنبه آینده در پاریس برگزار خواهد شد، از نیت و مقاصد اصلی تهیه‌کنندگان آن پرده‌برداری می‌کند. صدور این بیانیه در آستانه نشست منافقین جز تهیه‌ی خوراک خبری و رسانه‌ای برای این گروهک اصولاً کارکرد خاصی ندارد.

4- «گرارد دِپرز» از اعضای پارلمان به نمایندگی از امضاکنندگان این بیانیه، در نشست آتی منافقین شرکت خواهد کرد. این سطح از همکاری و هماهنگی برخی از اعضای پارلمان اروپا با گروهک تروریستی منافقین که سابقه وحشتناک‌ترین ترورها و جنایات را در کارنامه خود دارد،بیانیه صادرشده‌ی به ظاهر ضدتروریستی را با تناقض مواجه و فرضیه سیاسی بودن تصمیمات پارلمان اروپا را تقویت می‌کند.

↙️ #نتیجه: رصد اقدامات و تحرکات اخیر داخلی و خارجی، نشان می دهد مثلث فشار بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متشکل از سه ضلع «غرب»، «گروه های تروریستی» (متشکل از منافقین، جریان تروریسم منطقه ای و دولت های حامی مانند آل سعود) و «جریان همکار غرب گرای داخلی» شکل گرفته و برنامه دقیقی برای نابودی مولفه های قدرت ایران با تمرکز بر تضعیف سپاه در دستور کار دارد.

 

***

• کاری از تحلیلگر اندیشکده راهبردی تبیین

• عضویت در کانال اندیشکده راهبردی تبیین:

https://telegram.me/joinchat/BG7BhTvAH-fc1CjjeSCo

ارسال دیدگاه