طرح لایحه 3118 در مجلس نمایندگان- قانون 2017 جلوگیری از نفوذ بیشتر ایران و حزب الله در نیم کره غربی

در ادامه معرفی طرح های کنگره علیه ایران در وبگاه اندیشکده راهبردی تبیین این بار طرح لایحه 3118 در مجلس نمایندگان- قانون 2017 جلوگیری از نفوذ بیشتر ایران و حزب الله در نیم کره غربی معرفی می شود.

معرف لایحه: جف دانکن، نماینده جمهوری خواه از کارولینای جنوبی [R-SC-3] (ارائه شده در تاریخ 8 تیر 96)

کمیته های : امورخارجی؛ خدمات مالی؛ قضایی در مجلس نمایندگان

عناوین: طرح لایحه 3118 در مجلس نمایندگان-  جلسه 115 کنگره (2018-2017)

عناوین کوتاه

عناوین کوتاه- مجلس نمایندگان

قانون 2017 جلوگیری [از نفوذ] ایران و حزب الله در نیمکره غربی

عناوین رسمی

عناوین رسمی- مجلس نمایندگان

جهت جلوگیری از نفوذ بیشتر ایران و حزب الله در نیمکره غربی و  برای سایر اهداف

در مجلس نمایندگان

آقای دانکن[1] از کارولینای جنوبی (به همراه آقای اسپایلت[2]، آقای مک کول[3]، آقای داناوان[4]، آقای دی سنتیس[5]، خانم تورس[6]، آقای سوئوزی[7]، آقای اشنایدر[8]، آقای یوهو[9]، آقای اسمیت[10] از نیوجرسی و آقای تد لیو[11] از کالیفرنیا) لایحه ذیل را ارائه نمودند؛ برای یک دوره زمانی که متعاقبا توسط رئیس مجلس تعیین می گردد، این لایحه علاوه بر کمیته های خدمات مالی و قضایی به کمیته امور خارجه ارجاع گردید تا طبق مقررات قرار گرفته در حیطه قضایی هر یک از کمیته های مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

لایحه

جلوگیری از نفوذ بیشتر ایران و حزب الله در نیمکره غربی و سایر اهداف

 

بخش1- عنوان کوتاه

“قانون 2017 جلوگیری [از نفوذ] ایران و حزب الله در نیمکره غربی”

 

بخش 2- یافته ها

کنگره به موارد زیر دست یافته:

(1) در 26 ژوئن، 2017، علی عیسی شماس[12]، فردی با ملیت دوگانه پاراگوئه ای- لبنانی که بنابر گزارشات با حزب الله در ارتباط است، بعد از آنکه در منطقه مرز سه جانبه میان آرژانتین، پاراگوئه و برزیل بنا به اتهام به دلیل تلاش برای قاچاق کوکائین به ایالات متحده دستگیر گردید، توسط هیئت منصفه دادگاه عالی فدرال میامی برای قاچاق مواد مخدر متهم شناخته شد.

(2) در 8 ژوئن، 2017، وزارت دادگستری از دستگیری علی کورانی[13] و سامر الدبیک[14] به دلیل فراهم سازی حمایت از حزب الله از جمله در پاناما خبر داد. این دو در حال تعیین محل سفارت های ایالات متحده و اسرائیل و تحت نظر قرار دادن روندهای امنیتی در کانال پاناما بودند.

(3) در آوریل 2017، دریاسالار کورت تید[15]  فرمانده ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده آمریکا، در کنگره تصدیق نمود که “مداخله ایران در نیمکره غربی یه عنوان کشوری که همواره حامی تروریسم است، همیشه موجب نگرانی است [و] با کاهش تحریم های اقتصادی، ایران می تواند در پی بازسازی روابط خود در این منطقه برآید.

(4)در فوریه 2017، ایالات متحده تحریم هایی را علیه طارق العیسمی[16] معاون رئیس جمهور ونزوئلا اعمال کرد و از وی به عنوان فرد کلیدی مواد مخدر در کمک به [تجارت] مواد مخدر به ایالات متحده نام برد.

(5)در سپتامبر 2016، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نخستین سفر خود را به آمریکای لاتین با دیدار از ونزوئلا و کوبا انجام داد. در همان ماه جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، همچنین از بولیوی، شیلی، کوبا، اکوادور، مکزیک، نیکاراگوئه و ونزوئلا بازدید کرد.

(6) در فوریه 2016، دادستان فدرال در آرژانتین ادعا کرد که مرگ دادستان ویژه آلبرتو نیسمن[17] در ژانویه 2015  [خودکشی نیوده بلکه] قتل بوده است. نیسمن قبلا دو گزارش مستند درباره فعالیت های ایران در چندین کشور را منتشر ساخته بود و شکایت قضایی را علیه کریستینا فرناندز د کیرشنر[18] رئیس جمهور پیشین تنظیم کرده بود، زیرا که فرناندز دخالت ایران در حمله تروریستی سال 1994 علیه انجمن همیاری آرژانتین و اسرائیل (آمیا)[19] که به کشته شدن 85 نفر انجامید را کم اهمیت جلوه داده بود.

(7) در ماه فوریه سال 2016، اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده (DEA)[20] از مختل ساختن شبکه حزب الله به عنوان بخشی از “پروژه کاساندرا”[21] اداره مبارزه با مواد مخدر خبر داد و تصریح کرد که اعضای بخش امور تجاری سازمان امنیت خارجی حزب الله (BAC) با کارتل های مواد مخدر آمریکای جنوبی همچون دفتر اوینگادو[22] روابط تجاری برقرار کرده اند.

(8) طبق گزارش سال 2015 وزارت امور خارجه درباره تروریسم، حزب الله حضور خود را در نیمکره غربی ” با کمک اعضا، تسهیل کنندگان و حامیان فعال در حمایت از این سازمان” حفظ می کند، این حضور شامل “تلاش برای ایجاد زیرساخت های حزب الله در آمریکای جنوبی و جمع آوری کمک های مالی از طرق قانونی و غیرقانونی است”.

(9) در سال 2015، ژنرال کلی[23] فرمانده پیشین ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده آمریکا، در کنگره اذعان نمود که “قابلیت های محدود اطلاعاتی ما ارزیابی کامل میزان سرمایه گذاری تروریستی انجام گرفته در آمریکای لاتین و یا درک دامنه احتمالی همکاریهای جنایی- تروریستی را دشوار ساخته است.

(10) در نوامبر سال 2014، رسانه های برزیلی گزارشات پلیس را که از کمک حزب الله به گروهی زندانی در برزیل (PCC)[24] پرده برمیداشت، منتشر ساختند. این گروه در ازای گرفتن تسلیحات، از زندانیان لبنانی الاصل وابسته به حزب الله، حفاظت می کرد. این گزارشات همچنین نشان داد که قاچاقچیان لبنانی وابسته به حزب الله در فروش مواد انفجاری سی [25]4 که بنابر اتهام، PCC در پاراگوئه ربوده بود، یاری رسانده اند.

(11) در ماه نوامبر 2014، پلیس ضد تروریسم پرو، محمد امادار[26]، شهروند لبنانی که گفته می شود یکی از عوامل حزب الله است را پس از یافتن آثاری از مواد و چاشنی های منفجره در منزلش دستگیر نمود. ظاهرا اهداف وی شامل اماکن مرتبط با اسرائیلی ها و یهودیان در پرو، سفارت اسرائیل در لیما و موسسات جامعه یهودیان بوده است.

(12) حزب الله توسط وزارت امور خارجه به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی طبقه بندی شده است، اما گزارشات متعدد نشان داده اند که حزب الله روابط عمده و گسترده ای با جرایم سازمان یافته فراملیتی، قاچاق مواد مخدر و فعالیت های پولشویی در نیمکره غربی دارد، از جمله مشارکت با لوس‌زتاس[27] در مکزیک، نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) [28] در کلمبیا و PCC[29] در برزیل.

(13) در ماه ژوئن 2017، ایالات متحده 11 نفر و چهار شرکت در منطقه مرز سه جانبه آرژانتین، پاراگوئه و برزیل را به دلیل مشارکت در شبکه های مالی تروریستی حزب الله تحریم کرد. با این حال، گزارش های متعدد نشان می دهد که با وجود اقدامات ایالات متحده، برخی از این افراد فهرست تروریست های جهانی مشخص شده [30](SDGTs)  طبق فرمان اجرایی 13224 سپتامبر 2001 هستند، همچنان به سیستم مالی جهانی دسترسی دارند.

بخش 3-  شرح سیاست

کنگره اعلام می کند که این سیاست ایالات متحده، ادامه دهنده سیاست تعیین شده در قانون 2015 جلوگیری از تامین مالی حزب الله در سطح بین المللی (قانون عمومی 102-114) و  استراتژی گسترده تعیین شده دولت در قانون 2012 مقابله با ایران در نیمکره غربی (قانون عمومی (112-220) ، برای جلوگیری از نفوذ بیشتر ایران و حزب الله در نیمکره غربی و اولویت بخشیدن به تلاش های دیپلماتیک ایالات متحده برای متعهد ساختن کشورهای نیمکره غربی جهت مختل کردن و تضعیف شبکه های غیرقانونی فعال حزب الله در این منطقه است.

 

بخش 4- تعاریف

در  این قانون:

(1) نیمکره غربی- واژه “نیمکره غربی” همان معنی را که در بخش 4(1) قانون 2012 مقابله با ایران در نیمکره غربی ذکر شده است را داراست.(قانون عمومی 220-112؛ تبصره  22. U.S.C. 8701 )

(2) کمیته های مربوط به کنگره- واژه “کمیته های مربوط به کنگره” همان معنی را که در بخش 4(2) قانون 2012 مقابله با ایران در نیمکره غربی ذکرشده است را داراست. .(قانون عمومی 220-112؛ تبصره  22. U.S.C. 8701 )

(3) حزب الله- واژه حزب الله ” همان معنی را که در بخش 102(f) قانون 2015 جلوگیری از تامین مالی بین المللی حزب الله ذکر شده است را داراست. (قانون عمومی 102-114؛ تبصره 50 U.S.C. 1017).

(4) فعالیت های خصمانه- واژه “فعالیت های خصمانه” به معنای فعالیت هایی است که دیدگاه های ضد آمریکایی یا غیر دموکراتیک که امنیت ملی ایالات متحده را از طریق مشارکت دولت با دولت، بخش خصوصی، سازمان های غیر دولتی و یا دیپلماسی عمومی تهدید می کنند را ترویج می دهد.

بخش 5. استراتژی ایالات متحده برای جلوگیری از فعالیت های خصمانه ایران و مختل ساختن و تضعیف شبکه های غیرقانونی

 

حزب الله در نیمکره غربی

(الف) به طور کل- حداکثر پس از  180 روز از تاریخ تصویب این قانون، وزارت خارجه میبایست استراتژی را برای جلوگیری از فعالیت های خصمانه ایران و مختل ساختن و تضعیف شبکه های غیرقانونی حزب الله در نیمکره غربی به کمیته های مربوطه کنگره تسلیم نماید. این استراتژی باید شامل موارد زیر باشد:

1-شناسایی اولویت های وزارت امور خارجه در هماهنگی با سایر سازمان های اجرایی در راستای تعیین سیاست ایالات متحده برای دفاع از منافع این کشور در برابر تهدیدات ایران و حزب الله در نیمکره غربی؛

2-هدایت رویکرد دولت به مثابه یک کل[31] توسط وزارت خارجه در هماهنگی با سایر سازمان های اجرایی جهت اطمینان از اینکه اشتراک گذاشتن اطلاعات، ممنوعیت ها، دستگیری ها، تحقیقات، تحریم ها و موارد تعیین شده در ارتباط با افراد یا شبکه های حزب الله در نیمکره غربی توسط ایالات متحده به شیوه ای که از منافع آن حمایت نماید و به صورت یکپارچه، هماهنگ و علنی مرتبط گردیده باشند؛

3-تعیین یک کمپین مختل کننده ضد شبکه[32] که شامل دروندادی از سایر سازمان های اجرایی است و از تمام ابزارهای ملی مناسب ایالات متحده بهره می گیرد؛

4-شرح فعالیت های ایران و حزب الله در نیمکره غربی، ارتباطات آن ها با سازمان های جنایتکار فراملی در منطقه، بهره گیری آن ها از تجارت کالاهای منطقه جهت مشارکت در فعالیت های غیر قانونی، استفاده آنان از ویزای کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب از جمله حق شهروندی از طریق برنامه های سرمایه گذاری برای ورود به ایالات متحده و همچنین برنامه ای برای پرداختن به تمام آسیب پذیری های امنیتی ایالات متحده؛

5-بررسی تمام تحریم های ایالات متحده که با فعالیت های حزب الله در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب مرتبط هستد و ارزیابی اِعمال، اثربخشی و هرگونه شکاف در قابلیت آن ها.

6-بررسی استفاده از برنامه جوایز وزارت خارجه طبق بخش 36 قانون اختیارات اساسی وزارت خارجه (22 S.C. 2708) جهت کسب اطلاعات مرتبط با عاملان و شبکه های غیرقانونی حزب الله در آمریکای لاتین و ارزیابی اثربخشی این برنامه برای هدف قرار دادن حزب الله در نیمکره غربی؛

7-بررسی تمامی تحریم های ایالات متحده در ارتباط با موسسات مالی در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب که با فعالیت های تعیین شده در بخش 102 قانون جلوگیری از تامین مالی بین المللی حزب الله در سال 2015 (قانون عمومی 102-114؛ تبصره 50 U.S.C. 1701) مرتبط هستند و ارزیابی بهره گیری از اختیارات تعیین شده، اثربخشی آن ها، و توصیه هایی برای بهبود.

8-تشریح شبکه های حمایت کننده از جنایات حزب الله، شامل کشورهای حامی (تسهیل کننده) در نیمکره غربی و ترسیم رویکرد ایالات متحده برای شرکای منطقه ای جهت مقابله با شبکه های غیر قانونی و ایجاد ظرفیت در کشور برای مبارزه با فعالیت های جنایی فراملی حزب الله؛ و

9-بررسی اقدامات دولت ها در نیمکره غربی برای شناسایی، بازجویی و تعقیب قانونی عوامل حزب الله در آمریکای لاتین و تحریم فرد یا منافع تجاری عوامل حزب الله در آمریکای لاتین، همچنین بررسی توصیه هایی برای اقدام ایالات متحده در قبال دولت هایی که از اعمال تحریم امتناع می کنند و یا افرادی که مایل به کمک به فعالیت های غیرقانونی حزب الله در آمریکای لاتین هستند.

(ب) فرم – این استراتژی که در بخش (ب) مورد نیاز است میبایست تا حداکثر ممکن به صورت غیرطبقه بندی شده  تسلیم گردد، اما میتواند شامل پیوست طبقه بندی شده باشد.

 

بخش 6- مشارکت دوجانبه یا چند جانبه ایالات متحده علیه حزب الله در نیمکره غربی

(الف) مشارکت دو جانبه- حداکثر 90 روز پس از تاریخ تصویب این قانون، رئیس جمهور می بایست به وزیر امور خارجه دستور دهد تا مشارکت دیپلماتیک ایالات متحده با کشورهای نیمکره غربی را در اولویت قرار دهد و ظرفیت هایی را در دولت ها برای جلوگیری از فعالیت های خصمانه ایران و مختل سازی و تضعیف شبکه های غیرقانونی فعال حزب الله در منطقه، ایجاد نماید. چنین مشارکت دیپلماتیکی میتواند شامل:

(1) تلاش برای هدف قرار دادن و افشاء شبکه های غیرقانونی، دستگیری مجرمان، مسدود کردن دارایی ها و حمله به شبکه های غیر قانونی مورد استفاده ایران و حزب الله با استفاده از سیستم های تجارت بین المللی و بانکی؛

(2)  تلاش برای لغو یا رد ویزای مربوط به افرادی که در فعالیت های حزب الله در منطقه مشارکت داشته اند، از جمله وکلا، حسابداران، شرکای تجاری، و ارائه دهندگان خدمات و سیاستمدارانی که در حوزه قضایی خود آگاهانه تامین مالی غیر قانونی حزب الله را تسهیل ساخته و یا از اقدام علیه آن قصور می کنند؛

(3) تلاش برای کمک به کشورهای مایل به توسعه قانون مبارزه با جرم و جنایت، تقویت ظرفیت بازرسی مالی و اجرای مدلی قضایی برای مبارزه با جرایم سازمان یافته

(4)  تلاش برای متقاعد کردن دولت های منطقه برای وارد کردن حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی.

(ب) مشارکت چند جانبه-

(1) به طور کلی- عنوان اول قانون 2015 جلوگیری از تامین مالی حزب الله در سطح بین المللی (قانون عمومی 102-114؛ اعلامیه 129. 2206؛ تبصره  50 U.S.C. 1701) اصلاحیه زیر را به همراه دارد:

بخش. 103. ابتکارات  دیپلماتیک.

(الف) تشخیص کنگره- تشخیص کنگره این است که

  • تعیین حزب الله به عنوان سازمانی تروریستی از سوی شورای همکاری خلیج [فارس] نشان دهنده گامی مثبت است؛ و
  • ایالات متحده می بایست توصیه های تکنیکی لازم و سایر توصیه ها را برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس فراهم سازد و از این طریق اثر بخشی این تعیین (تعیین حزب الله به عنوان سازمانی تروریستی) را افزایش دهد.

(ب) ابتکارات دیپلماتیک- حداکثر 90 روز پس از تاریخ تصویب این بخش، رئیس جمهور می بایست دستور دهد که :

(1) نماینده دائم ایالات متحده در سازمان کشورهای آمریکایی در راستای تضمین حمایت این سازمان از قطعنامه ای که حزب الله را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام و با شبکه های غیرقانونی فعال حزب الله در منطقه مقابله می کند، عمل نماید.  

(2)  سفیر ایالات متحده در سازمان امنیت و همکاری در اروپا [33](OSCE) برای تضمین ارائه گزارشی در مورد موافقت دولت های شرکت کننده با تصمیم شماره 1063 سازمان امنیت و همکاری اروپا ،” چارچوب تلفیقی مبارزه با تروریسم “در رابطه با حزب الله با تمرکز ویژه بر فرمان “توقف تأمین مالی تروریسم، از جمله پیوندهای آن با پول شویی و فعالیت های غیرقانونی اقتصادی”، به خصوص در رابطه با روابط فرا آتلانتیک، از جمله با آمریکای لاتین و حوزه کارائیب؛ اقدام نماید و

(3) دیپلمات های ایالات متحده  با انجمن های بین المللی، از جمله گروه ویژه اقدام مالی[34]،همکاری نمایند تا بدین طریق نهادهای دولتی در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب را که از حزب الله در نیمکره غربی  حمایت کرده یا به آن ها یاری می رسانند، شناسایی نمایند.

(ج) گزارش- حداکثر 90 روز بعد از تصویب این بخش، و حداکثر برای یک دوره سه ساله هر 180 روز یک بار، وزیر امور خارجه می بایست گزارشی را که توصیف کننده تلاش های نماینده دائم ایالات متحده در سازمان کشورهای آمریکایی در ارتباط با موضوعات مشروح در بخش [(ب) (1)، تلا شهای سفیر ایالات متحده در سازمان امنیت و همکاری اروپا در رابطه با موضوعات مشروح در بخش (ب) (2) و تلا شهای دیپلمات های ایلات متحده در ارتباط با موضوعات مورد بحث در بخش (ب) (3)] است را به  کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان و کمیته روابط خارجی مجلس سنا تسلیم نماید.

 (2) تغییرات تحریری[35]– جدول مندرجات قانون [2015 جلوگیری از تامین مالی حزب الله در سطح بین المللی] با افزودن بخش جدیدی بعد از قسمت مربوط به بخش 102 اصلاح می شود:

بخش 103. ابتکارات دیپلماتیک

بخش7- خلاصه گزارشات نظارتی کنگره

وزیر امور خارجه سالانه خلاصه ای از گزارشاتی که تلاش های وزارت خارجه برای اجرای استراتژی جلوگیری از فعالیت های خصمانه ایران و مختل سازی و تضعیف شبکه های غیرقانونی حزب الله در نیمکره غربی طبق بخش 5 و مشارکت دوجانبه و چندجانبه در ارتباط با حزب الله در نیمکره غربی را در تطابق با بخش 6 و اصلاحات صورت گرفته توسط بخش 6 را مورد بررسی قرار می دهد، برای کمیته های مربوطه کنگره  فراهم می سازد.

بخش 8- اقتدار قانونی

(الف) به طور کل- رئیس جمهور می بایست حداکثر 120 روز پس از تاریخ تصویب این قانون، قواعد و دستورات مورد نیاز برای اجرای این قانون و اصلاحات صورت گرفته توسط آن را اعلام نماید.

(ب)  اطلاع رسانی  به کنگره- حداقل 10 روز قبل از اعلام دستور العمل ها طبق بخش فرعی (الف)، رئیس جمهور می بایست به کمیته های مربوطه کنگره درباره دستورالعمل های مطرح شده و مقررات این قانون و اجرایی نمودن دستورالعمل ها، آگاهی دهد.

 

بخش 9- فسخ قانون

این قانون 30 روز پس از آنکه رئیس جمهور برآورده شدن ملزومات مشروح در  بخش 303 قانون 2015 مبنی بر جلوگیری از تامین مالی حزب الله را تایید نماید، فسخ می گردد. (قانون عمومی 102-114؛ تبصره 50 US.C 1701).

https://www.congress.gov/bill/115th-congress/house-bill/3118/text?r=73

 —————————————————————————————————–

طرح لایحه 3078 در مجلس نمایندگان– قانون  گزارش موشک های بالستیک ایران 2017

عناوین: طرح لایحه 3078 در مجلس نمایندگان- جلسه 115 کنگره (2018-2017)

عناوین کوتاه

عناوین کوتاه- مجلس نمایندگان

قانون گزارش موشک های بالستیک ایران 2017

عناوین رسمی

عناوین رسمی- مجلس نمایندگان

گسترش گزارشات سه ماهه درباره فعالیت های (پرتاب های) موشکی بالستیک تایید شده ایران و اعمال تحریم هایی در ارتباط با این فعالیت ها

معرف طرح: روبن کیوئن[36]، نماینده دمکرات از ایالت نوادا (ارائه شده در تاریخ 6 تیر 96)

کمیته های: اطلاعات(دائمی)؛ امور خارجه

در مجلس نمایندگان

آقای کیوئن (به همراه آقای مولتون[37]، آقای نادلر[38]، خانم روزن[39]، آقای سیسیلین[40]، آقای لامبورن[41]، آقای وبر[42] از تگزاس و آقای گوتیمر[43]) لایحه زیر را ارائه نمودند. برای یک دوره زمانی که متعاقبا توسط رئیس مجلس تعیین میگردد، این لایحه علاوه بر کمیته روابط خارجی به کمیته منتخب دائمی اطلاعات ارجاع می گردد تا طبق مقررات موجود در حیطه قضایی هر یک از کمیته های مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

لایحه

گسترش گزارشات سه ماهه درباره فعالیت های (شلیک) موشکی بالستیک تایید شده ایران و اعمال تحریم هایی در ارتباط با این فعالیت ها

بخش 1- عنوان کوتاه

“قانون گزارش موشک های بالستیک ایران 2017 “

 

بخش 2- یافته ها

کنگره به موارد ذیل دست یافته است:

(1) ایران با وجود محدودیت های اعمالی طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل (2015) همچنان به آزمایش موشک های بالستیک ادامه میدهد.

(2) ایران در تاریخ 29 ژانویه 2017، موشک بالستیک میان برد خرمشهر را در یک آزمایش نا موفق با سیستم حامل کلاهک موشکی[44] آزمایش نمود. این موشک پیش از انفجار 600 مایل پرواز کرد.

(3) طبق گزارش رسانه ها، در ماه مارس 2017 ایران دو موشک بالستیک کوتاه برد فاتح 110 را آزمایش کرد.

(4) ایران شعاری ضد اسرائیلی با مضمون “اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود” بر روی موشک هایش حک کرد.

بخش 3. گسترش گزارش های سه ماهه درباره فعالیت های موشکی بالستیک تایید شده ایران و اعمال تحریم هایی در ارتباط با این فعالیتها

بخش 1226(ه) قانون اختیارات دفاع ملی برای سال مالی 2017 (قانون عمومی 328-114) از طریق توافق درباره [تبصره] “31 دسامبر 2019″ و افزودن [تبصره]”31 دسامبر، 2022”  اصلاح می شود.

***

• این مطلب، صرفاً جهت اطلاعِ مخاطبان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران ترجمه شده و الزاماً منعکس‌کننده‌ی مواضع و دیدگاه‌های اندیشکده راهبردی تبیین نیست.
 
پیوند وبگاه اصلی:
 
https://www.congress.gov/bill/115th-congress/house-bill/3078/text?r=113
 
• مترجم: گروه رصد اندیشکده راهبردی تبیین

 

 


پی نوشت ها: 

[1] Mr. Duncan

[2] Mr. Espaillat

[3] Mr. McCaul

[4] Mr. Donovan

[5] Mr. DeSantis

[6] Mrs. Torres

[7] Mr. Suozzi

[8] Mr. Schneider

[9] Mr. Yoho

[10]  Mr. Smith

[11] Mr. Ted Lieu

[12] Ali Issa Chamas

[13] Ali Kourani

[14] Samer El Debek

[15] Kurt Tidd

[16] Tareck El Aissami

[17] Alberto Nisman

[18] Cristina Fernández de Kirchner

[19] Argentine-Israeli Mutual Association (AMIA

[20] Drug Enforcement Administration

[21] Project Cassandra

[22] La Oficina de Envigado

[23] General Kelly

[24] First Capital Command

[25] C4 explosives

[26] Mohammed Amadar

[27] Los Zetas

[28] Revolutionary Armed Forces of Colombia (FARC)

[29] Primeriro Comando de la Capital

[30] Specially Designated Global Terrorists

[31] whole-of-government approach

[32] counter-network

[33] Organization for Security and Cooperation in Europe

[34] Financial Action Task Force

[35] CLERICAL AMENDMENT

[36] RUBEN Kihuen

[37] Mr. Moulton

[38] Mr. Nadler

[39] Ms. Rosen

[40] Mr. Cicilline

[41] Mr. Lamborn

[42] Mr. Weber

[43] Mr. Gottheimer

[44] reentry vehicle

ارسال دیدگاه