باید کاری کرد که ایران برجام را به هم بزند!

رئیس کمیته امور خارجی سنا: باید کاری کرد که ایران برجام را به هم بزند

«باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا در مصاحبه با واشنگتون پست گفت: «چیزی که من به رئیس‌جمهور می‌گویم… این است که شما فقط یک بار می‌توانید توافق را پاره کنید. وقتی شما این کار را اکنون انجام دهید که هنوز اتفاق بدی نیفتاده است [همه علیه شما خواهند بود]… خوب صبر کنید تا زمانی که همه متحدانتان با شما همسو شده باشند.»

◀️وی افزود: «آن را (برجام) سفت و سخت اجرا کنید. وقتی سختگیری کردید، مثلا فرض کنید که به آن‌ها گفتید که باید از فلان تأسیسات بازرسی شود و اگر آن‌ها اجازه ندادند، آن وقت [وقتش است].» این سناتور آمریکایی ادامه داد: «هدف این است که برهم زدن توافق، کار ایران باشد، نه ایالات متحده، چون ما می‌خواهیم متحدانمان با ما باشند.»

♒️کورکر گفت: «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به دنبال توافقی است که در آن ایران هیچ‌گاه حق غنی‌سازی نداشته باشد

?کورکر هم چنین افزود: «کاری که باید انجام دهیم، این است که متحدانمان را با خود همراه کنیم. باید توافق را سفت و سخت اجرا کنیم. زمانی که یک سیاست مشخص تدوین کردیم، یک طرح مشخص تدوین کردیم، آن وقت زمانش است.»

⛔️وی در نهایت افزود: «اما اگر امروز این کار را انجام دهید، خودتان برای خودتان بحران درست کرده‌اید. شما از توافق خارج شده و تحریم‌هایی اعمال می‌کنید. آن وقت متحدان اروپایی خود را از دست داده‌اید. شما در سوریه بحران دارید، در مورد کره شمالی بحران دارید، با روسیه مشکلاتی دارید. حرف من این است که اگر نتایج راهبردی را مد نظر داشته باشید، شاید فکر کنید که بهتر است این کار وقت دیگری صورت گیرد.»

 

?متن اظهارات کورکر:

https://goo.gl/rpzGvD

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه