مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ایران، با طعم کینه‌ورزی سعودی‌ها علیه حماس

هفته گذشته حسین امیرعبداللهیان مدیرکل فعلی امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، با چند تن از مقامات ارشد حماس در بیروت دیدار کرد. دیداری که در برخی رسانه‌های عربی با واکنش‌هایی هم همراه بود.

در تصاویری که از این دیدار منتشرشده، صلاح العاروری و اسامه حمدان از مقامات ارشد حماس و نیز علی البرکه نماینده این جنبش در لبنان دیده می‌شوند؛ العاروری همان عضو حماس است که قطر از وی خواسته بود این کشور را ترک کند و گمانه‌زنی‌هایی از رفتن وی به بیروت مطرح شده بود.

?کانال دو رژیم صهیونیستی پیشتر ادعا کرده بود «صالح العاروری» که وی را فرد شماره یک تحت تعقیب رژیم صهیونیستی نامیده، در بیروت و تحت حمایت حزب‌الله است.

✈️حال همان گروهی از حماس که امیر عبداللهیان در بیروت با آنان دیدار نمود، به دعوت تهران خود را به مراسم تحلیف ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی رسانده اند. سفر این هیات حماس به تهران با کینه‌ورزی رسانه سعودی الریاض همراه شد.

?روزنامه الریاض در مطلبی سفر مقامات حماس به تهران را نتیجه نزدیکی به ایران دانست و به تروریستی بودن حماس اشاره کرد. در این مطلب تأکید شده است که آمریکا و اتحادیه اروپا حماس را تروریستی می‌دانند.

✳️اما جنبش حماس در واکنشی صریح و فوری در بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد: «این توصیف خطرناک، توهین به مقاومت ملت قهرمان فلسطین محسوب می‌شود؛ ملتی که در نوک پیکان دفاع از فلسطین و عزت و کرامت همه امت ایستاده است. بسیار جای تأسف است که اینگونه اظهارات از یک رسانه عربی در قلب ریاض پایتخت عربستان دیده شود آن‌هم در زمانی که دشمن صهیونیستی زشت‌ترین جنایات را علیه مردم فلسطین، قدس و مسجدالاقصی مرتکب می‌شود.»

?متن بیانیه حماس: (http://hamas.ps/ar/post/7761)
?مطلب روزنامه الریاض: (http://www.alriyadh.com/1614024)

?آیا حماس جدید متشکل از رهبران هنیه، سنوار، العاروری و … به ایران نزدیک خواهد شد؟


 

#تحلیل_کوتاه
?#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه