تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ مرداد ۹۶.::. ساعت : ۸:۲۴ ق.ظ
print
فاقددیدگاه

تحلیل فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» از منظر جنگ رسانه‌ای

شکارچی شنبه پس از فیلم تحسین‌شده‌ی «بازمانده» (سیف‌الله داد /۱۳۷۴) دومین فیلم جدّی سینمای ایران در موضوع فلسطین است. نمایش درازدستی کاهنان صهیونیست، استفاده‌ی نادرست ایشان از فرمان‌های تورات، تعلیم به اطفال یهودی برای کشتن غیریهودیان، وحشی‌گری و شستشوی مغزی صهیونیسم و.....ازجمله نکاتی هستند که باید از منظر جنگ رسانه‌ای موردبررسی قرار گیرند.

دریافت نسخه چاپی

شنبه0 400x200 - تحلیل فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» از منظر جنگ رسانه‌ای

اندیشکده راهبردی تبیین – شاید بتوان گفت به دلیل اهمیت فراوان سینما و تلویزیون در دوره‌ی معاصر بود که صهیونیست‌ها، اصلی‌ترین شرکت‌های فیلم‌سازی را در «آمریکا» پدید آوردند، سپس هالیوود را به‌عنوان پایتخت سینمای جهان معرفی کردند و با سرمایه‌گذاری گسترده‌ای، یهودیان سینماگر فعال را از سراسر جهان به هالیوود آوردند و اسطوره‌ها را وارد دنیای سینما کردند. با بررسی اسطوره‌های قدیم و جدید صهیونیستی می‌توان یهودیان هالیوود و سینمای غرب را شناخت، زیرا به گفته‌ی کارشناسان، حدود نود درصد هالیوود، یهودی – صهیونیستی است.[۱]

با توجه به اینکه در مقالات و کتب دیگران به تفصیل، بررسی‌هایی صورت گرفته است تنها به چند منبع در پاورقی اشاره می‌گردد تا نفوذ اختاپوس صهیونیسم بر رسانه‌ها و هالیوود را به تصویر بکشد؛[۲] همچنین صرفاً جهت نمونه، نام برخی از مهم‌ترین کارگردانان و تولیدکنندگان قدیم و جدید یهودی – صهیونیستی هالیوود ذکر می‌گردد:

استیون اسپیلبرگ، رومن پولانسکی، استنلی کوبریک، تیم برتون، وودی آلن (با نام یهودی: آلن کونیگسبرگ)، مل بروکس (با نام یهودی: ملوین کامینسکای) بیلی وایلدر، سیدنی پولاک، ژوزف فون اشترنبرگ، جوئل سیلور، برانکو لاستینگ، آدولف زوکر، ساموئل زلتسر، رابرت مردوخ و…[۳]

با توجه به سیاست‌های حاکم بر هالیوود که توسط این کارگردانان و تهیه کنندگان و بازیگران اجرا می‌شوند، شکی نیست که تقریباً هیچ خبری از مخالفان صهیونیسم در بین این عوامل سینمایی دیده نشود. صهیونیست‌ها در سینمای «آمریکا» آن‌چنان نفوذ دارند که مصطفی عقاد کارگردان فیلم الرّساله (محمّد رسول‌الله صلی الله علیه و آله و سلم) از معدود سینماگران مسلمانی که توانست سال‌ها محیط هالیوود و آمریکا را تجربه کند و در آنجا چندین فیلم بسازد، این راز را این‌چنین برملا کرده است:

«در هالیوود همه چیز کنترل می‌شود، حتی سوژه‌ی فیلم‌ها. در آنجا همه‌کاره، تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان مالی صهیونیست هستند که هرگز حتی اجازه‌ی مطرح کردن سوژه‌ی کاری خلاف نظرشان را به کارگردانان [مستقل] نمی‌دهند.»[۴]

روزانه در دنیا حدود ۴۵ میلیون کلمه خبر تولید می‌شود که بیش از ۹۰ درصد آن در ۴ بنگاه صهیونیستی آسوشیتدپرس، یونایتدپرس، فرانس پرس و رویترز، تولید می‌شود و طبیعی است که هیچ اخباری علیه صهیونیست‌ها پخش نشود.[۵]

بنابراین به‌سادگی می‌توان دریافت که در دنیای کنونی قدرت امپراتوری رسانه‌ای در دست صهیونیست‌ها بوده و متأسفانه در جبهه‌ی مقابل، آثار بسیار معدودی ساخته و تولید گردیده که یکی از این فیلم‌ها، «فیلم شکارچی شنبه» است.

 

مصطفی عقاد کارگردان فیلم الرّساله (محمّد رسول‌الله صلی الله علیه و آله و سلم): «در هالیوود همه چیز کنترل می‌شود، حتی سوژه‌ی فیلم‌ها. در آنجا همه‌کاره، تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان مالی صهیونیست هستند که هرگز حتی اجازه‌ی مطرح کردن سوژه‌ی کاری خلاف نظرشان را به کارگردانان [مستقل] نمی‌دهند.»

 

خلاصه‌ی داستان فیلم

زنی یهودی که پس از مرگ همسرش، با یک مرد مسیحی ازدواج کرده است، کودک ۸-۷ ساله خود را در پی اقدامات پدربزرگش که یکی از سران جریان فکری صهیونیسم است، برای مدت کوتاهی به وی می‌سپارد. این فیلم درواقع ماجرای استحاله فکری و ذهنی این کودک و حرکت از فطرت پاک انسانی تا تبدیل‌شدن به موجودی خشن، خطرناک و خون‌ریز است.

 

برخی حاشیه‌های قابل‌تأمل فیلم

  • زمانی که پرویز شیخ طادی (کارگردان فیلم) نقش اصلی را به علی نصیریان پیشنهاد می‌کند یادآور می‌شود که در صورت بازی در این فیلم امکان لغو ویزایش برای دیدن پسرش در آمریکا وجود دارد که او با قبول این هزینه سنگین، بازی در این فیلم را ذخیره‌ای برای آخرت خود می‌داند.[۶]
  • مدیرعامل مؤسسه شهید آوینی و تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات گفت: در فیلم «شکارچی شنبه» هنرپیشه‌ای را داشتیم که بعد از بازی در این فیلم، علی‌رغم داشتن بورسیه‌ی یکی از کشورهای غربی دیگر به او ویزا نمی‌دهند.[۷]
  • «شکارچی شنبه» در لبنان و در جشنواره‌ی بیروت تحریم شد. گفتنی است این تحریم‌ها بیشتر به خاطر هویت افشاگرانه‌اش در قبال یهودیت صهیونیستی و تسلط یا نفوذ صهیونیست‌ها در جشنواره‌های خارجی می‌باشد.

 

بازتاب فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» در رسانه‌های خارجی

تولید فیلم «شکارچی شنبه» بازتاب‌هایی را هم در رسانه‌های خارجی داشته است. اخبار شبکه‌ی العربیه و رسانه‌های فلسطین اشغالی به ساخت این فیلم اعتراض کردند.[۸] یکی از شبکه‌های صهیونیستی پس از اکران این فیلم در جشنواره فیلم فجر با نمایش عکس «شیخ طادی» و «قهرمانی» کارگردان و تهیه‌کننده‌ی این فیلم، آن دو را افرادی یهودستیز معرفی کرد. این در حالی است که در تیتراژ این فیلم تصریح شده که آن را به همه یهودیان آزاده‌ی جهان تقدیم می‌کنند.
شبکه تلویزیونی الجزیره نیز درباره این فیلم گزارش داد: «فیلم شکارچی شنبه به بررسی اندیشه‌ی صهیونیستی و جنایات صهیونیست‌ها و یهودیان افراطی بر ضد مردم فلسطین می‌پردازد و این مسئله را بازگو می‌کند که چگونه صهیونیست‌ها به بهانه و حجت اجرای شریعت یهود، کشتار و قتل کودکان و انسان‌های بی‌گناه را حلال می‌کنند. این فیلم در خلال داستان کودکی که پدربزرگش سعی می‌کند تا وی را به‌گونه‌ای تربیت کند تا ریختن خون فلسطینیان و انسان‌های بی‌گناه به بهانه‌ی رضایت خداوند برایش راحت باشد، تلاش می‌کند تا از زمینه‌ها و اهداف اندیشه صهیونیستی پرده بردارد.»[۹]

رادیو رژیم صهیونیستی نیز به اکران فیلم «شکارچی شنبه» در دانشگاه‌های ایران واکنش نشان داد گفت: «جمهوری اسلامی ایران که به اقدام نژادپرستانه ضد یهود جدیدی دست زده و فیلم سراسر افترا و دروغی را برای بدنام کردن اسرائیل تهیه کرده است، اعلام کرد که این فیلم را به‌طور گسترده در دانشگاه‌های کشور اکران می‌کند.»[۱۰]

واکنش برخی نخبگان رسانه‌ای به «شکارچی شنبه»

سعید مستغاثی از منتقدین سینمای ایران در نقد این فیلم می‌نویسد: «آنچه پرویز شیخ طادی در فیلم «شکارچی شنبه» از عناصر و مایه‌های ایدئولوژی نشان می‌دهد که امروزه از پایه‌های شبه اعتقادی و شبه‌دینی صهیونیزم به شمار می‌آید، درواقع برای نخستین بار است که در یک فیلم سینمایی به تصویر کشیده می‌شوند. برخلاف آنچه مرحوم سیف‌الله داد در فیلم «بازمانده» روایت کرد… در آن فیلم اثری از علل و ریشه‌های نژادپرستی و اشغالگری و تروریزم در افکار و اندیشه‌های صهیونی جستجو نمی‌شد. آنچه در فیلم «شکارچی شنبه» برای نخستین بار سعی شد که ورای تیغ سانسور رسانه‌های جهانی در معرض قضاوت مخاطب قرار گیرد.[۱۱]»

علی اکبر رائفی پور از محققین و پژوهش‌گران ضد صهیونیزم، بر تحقیقات پژوهشی فیلم صحه می‌گذارد و می‌گوید: «غالب عزیزانی که در حوزه صهیونیزم اطلاعی ندارند از دیدن این فیلم تعجب فراوان می‌کنند و آن را آنتی‌سمیتیستی (ضد یهود) می‌پندارند درحالی‌که بسیاری از موارد مطروحه در فیلم به لحاظ محتوای پژوهشی صحت دارد.[۱۲]»

علیرضا سربخش مدیرمسئول مجله سینمایی «سینما رسانه» در مورد این فیلم گفت: «شکارچی شنبه توانسته است دشمن را آن‌طور که هست به تصویر بکشد و به نقشه‌های سردمداران رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان اشاره کند؛ اگر بتوانیم خشونت آن‌ها که علیه بشریت نشانه گرفته‌اند را خوب به تصویب بکشیم روزی فرا خواهد رسید که رژیم صهیونیستی از نقشه جهان حذف شود.[۱۳]»

 

 

تحلیل و بررسی

در این قسمت نکات برجسته‌ی فیلم «شکارچی شنبه» در ابعاد گوناگون آن مطرح گردیده تا جایگاه این اثر از منظر جنگ رسانه‌ای تبیین گردد.

۱-شکارچی شنبه

نام فیلم یادآور داستان تاریخی صید شکار در روز ممنوعه (شنبه) است که در آن، شکار در روز شنبه حرام شده بود.[۱۴]

در حقیقت نام فیلم، نامی ملموس و شناخته شده برای مخاطبان اهل کتاب (مسلمانان، مسیحیان و یهودیان و …) است و پیشاپیش این آمادگی را به همه می‌دهد که شاهد داستانی از عهدشکنی یهودیان باشیم و از این منظر یکی از نقاط قوت فیلم محسوب می‌گردد.

 

۲- اندیشه‌ی نژادپرستانه، برتری قومی خط‌مشی صهیونیست‌ها برای تسلط بر بشریت

اندیشه‌ی نژادپرستی و برتری قومی یهود از صدر مسیحیت و حتی پیش از آن و سپس در زمان ظهور اسلام در بین یهودیان رایج بوده است. «قرآن کریم» در آیات مختلفی به این روحیه‌ی یهودیان اشاره می‌کند. یهودیان می‌گفتند: «ما تنها به آنچه بر خودمان نازل شده است، ایمان می‌آوریم و به غیر از آن کافریم.[۱۵]»
یهودیان با این بیان از ایمان به رسول اسلام سرباز می‌زدند. آنان همچنین خود را اولیاءالله[۱۶] و بهشت را تنها از آنِ اهل کتاب[۱۷] و خود را مصون از آتش جهنم (مگر ایام کمی) می‌دانستند.[۱۸]

در سکانس‌های ابتدایی فیلم در جایی که بنیامین از حانان در مورد «متین»-مستخدم عرب- می‌پرسد پاسخ می‌شنود: «یک جاندار! (نه انسان) ساکت و بی‌خطر» که اشاره به این است که صهیونیست‌ها فقط خود را انسان می‌دانند.

دکتر وایزمن یکی از رهبران جنبش صهیونیسم به سال ۱۹۲۰ در ضیافتی گفت: «خداوند برای آن که قوم ما را از خطر نابودی حفظ کند، آن را در سراسر دنیا پراکنده ساخت.» در جای‌جای فیلم می‌توانیم این روحیه برتری‌جویی و برگزیده‌ی خدا بودن را ملاحظه کرد. مثلاً در قسمتی که بنیامین با ترس، اکراه و گریه در حال تیراندازی به فلسطینیان بوده و به حانان اظهار عجز می‌کند، حانان به او می‌گوید: «نترس! اگر خدا نمی‌خواست الان جلوی تو را می‌گرفت» یا در جایی دیگر برای تحریک بنیامین به تیراندازی و کشتار می‌گوید: «بنیامین! همه‌ی دنیا منتظر تو هستند… خدا منتظر توست… به خاطر «خدا» بکش!» اکنون که سال‌ها از تدوین این پروتکل صهیونیست‌ها می‌گذرد، دنیا شاهد حاکمیت این تفکر شیطانی بر بخش مهمی از مراکز سیاسی، اقتصادی، تبلیغاتی و علمی جهان است.[۱۹]

 

در جای‌جای فیلم می‌توانیم این روحیه برتری‌جویی و برگزیده‌ی خدا بودن را ملاحظه کرد. مثلاً در قسمتی که بنیامین با ترس، اکراه و گریه در حال تیراندازی به فلسطینیان بوده و به حانان اظهار عجز می‌کند، حانان به او می‌گوید: «نترس! اگر خدا نمی‌خواست الان جلوی تو را می‌گرفت» یا در جایی دیگر برای تحریک بنیامین به تیراندازی و کشتار می‌گوید: «بنیامین! همه‌ی دنیا منتظر تو هستند… خدا منتظر توست… به خاطر «خدا» بکش»

 

۳-مظلوم‌نمایی، شگردی برای تأثیرگذاری بیشتر

یکی از بزرگ‌ترین شگردهای صهیونیزم در سینما تأکید بر مظلومیت آن‌ها است. رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی رسانه‌های جهان اسلام در حمایت از انتفاضه فلسطین در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۸۰ به این موضوع اشاره فرمودند: «صهیونیست‌ها از اوّلِ کار، یک شگرد تبلیغی را انتخاب کردند که بسیار مهم و تعیین‌کننده بود و تا امروز تأثیرگذار بوده است؛ آن شگرد تبلیغی عبارت است از مظلوم‌نمایی.»[۲۰]

در قسمتی از فیلم که حانان، بنیامین و دختربچه‌ای که همسر آینده‌ی اوست را به قبرستان خانوادگی خود برده و می‌گوید: «این‌ها خاندان گذشته‌ی تو هستند. مؤمنانه زندگی کردند و قهرمانانه جنگیدند و به دست کفار مسیحی و مسلمان کشته شدند.» او به بزرگ‌ترین سنگ قبر اشاره می‌کند و با بغض و مظلوم‌نمایی می‌گوید: «این، یعقوب من است، پدر تو»

 

۴-شستشوی مغزی صهیونیستی

پرویز شیخ طادی، کارگردان فیلم برای به‌تصویرکشیدن جنایات صهیونیست‌ها در فیلم خود، به فرآیند روانشناختی مغزشوئی پرداخته است. در «شکارچی شنبه» شاهدیم که چگونه پسر خردسالی به نام بنیامین توسط پدربزرگ سفاکِ او – حانان – که یک خاخام صهیونیست با گرایش‌های افراطی است، شستشوی مغزی داده می‌شود تا از کودکی ترسو به روباتی بی‌رحم و قاتلی سفاک تبدیل شود.

شیخ طادی این استحاله فکری و ایدئولوژیک را مرحله‌به‌مرحله با مهارت به تصویر کشیده است: بنیامین را از مادرش جدا می‌کنند تا دلبستگی‌های عاطفی مانع پذیرش اصول ایدئولوژی صهیونیسم نگردد. سپس دختربچه‌ای را به‌عنوان همسر تشکیلاتی‌اش برمی‌گزینند. این کودک بی‌پناه را وادار به حضور بی‌چون‌وچرا در مراسم به انحراف کشیده شده مذهبی و گردهمایی‌های آیینی می‌کنند تا مغزش پذیرای اهداف سلطه‌جویانه صهیونیسم شود.


بنیامین ابتدا در برابر مغزشوئی مقاومت نشان می‌دهد اما کم‌کم سر تسلیم فرومی‌آورد و یاد می‌گیرد که چگونه تابع اوامر حانان باشد و دیکته خود را از روی کتبی بنویسد که در جهت برآورده ساختن مطامع مقطعی یهودیان افراطی هر از گاه تحریف می‌شوند!
درنهایت بنیامین به‌مثابه ماده‌ای خام تحت آموزش‌های پدربزرگ خبیثش که از هوش انحرافی سرشاری برخوردار است، به‌مرور کالبد انسانی خویش را ترک و در قالب یک روبات آدمکش زمین‌خوار به خدمت صهیونیسم غاصب درمی‌آید.[۲۱]

 

۵- متون دینی منحرف

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این فیلم توجه دادن نگاه مردم به پشتوانه‌ی دینی بسیاری از جنایت‌های صهیونیست‌ها است. قرآن کریم بارها به جریان تحریف در میان یهودیان اشاره می‌کند و در روایات فراوان نیز به آن اشاره شده است (یحرفون الکلم عن مواضعه و…) درواقع باید گفت جریان منحرف تحریف‌گر در بنی‌اسرائیل تا جایی که توانستند دست به تحریف متون دینی اعم از تورات و دیگر کتب عهد عتیق زده‌اند و بسیاری از مشکلات فاناتیستی صهیونیزم جهانی را باید محصول این جریان تحریفی دانست.

متأسفانه امروز بسیاری از جنایات رژیم اشغالگر قدس ماهیتی کاملاً عقیدتی داشته و بعضاً برخی خاخام‌های صهیونیست بابت تک‌تک اعمال خود، توجیه دینی دارند. این تفکر تحریف‌شده چنان نژاد‌پرستانه است که همان‌طور که اشاره شد غیر یهودیان را انسان ندانسته و در برخی احکام تلمودی، کشتن ایشان را نیز جایز می‌داند.

 

در «شکارچی شنبه» شاهدیم که چگونه پسر خردسالی به نام بنیامین توسط پدربزرگ سفاک او – حانان – که یک خاخام صهیونیست با گرایش‌های افراطی است، شستشوی مغزی داده می‌شود تا از کودکی ترسو به روباتی بی‌رحم و قاتلی سفاک تبدیل شود.

 

آنچه شارون در صبرا و شتیلا انجام داد بنا بر روایات تاریخ خود یهودیان، سال‌ها قبل در زمان یوشع بن نون نیز اجرا شده بود. (رجوع کنید به کتاب یوشع باب هشت آیات ۱ تا ۲۹) لذا از این نظر این رفتارهای سبعانه کاملاً ریشه در کتب تحریف شده و از سویی دیگر برداشت‌های مغرضانه از متون دینی دارد.

در بسیاری از سکانس‌های این فیلم شخصیت حانان (پدربزرگ کودک) پس از انجام جنایاتش فرازهایی از متون دینی را زمزمه می‌کند، که گواهی بر این مدعاست.[۲۲] مثلاً در جایی که می‌خواهد دستور قتل‌عام روستائیان عرب را صادر کند فریاد برمی‌آورد: «حکم “خدا” را اجرا کنید» گویا حانان برگزیده خدا و مأمور اجرای احکام خدا بر روی زمین است!

 

۶- وهابیت عروسک خیمه‌شب‌بازی یهود

یکی دیگر از شاخصه‌های این فیلم را باید در بررسی وهابیت و منتسب دانستن آن به جریان صهیونیزم دانست، نویسنده‌ی فیلم‌نامه و پژوهش‌گران آن، چنین گزاره‌ای را در کاراکتر شخصیت عرب فیلم با چفیه قرمزرنگ گنجانده‌اند و آن‌ها را نوکران صهیونیزم جهانی و خاخامیسم تحریف‌گر بنی‌اسرائیل نشان داده‌اند، علی‌الخصوص که در پایان فیلم این فرد، با چشم کور شده بی‌شباهت به مفتی اعظم سابق وهابیان «ابن باز» و یا «عبدالعزیز آل شیخ» نیست. دراین‌باره نکات بسیار وجود دارد است و این امر از زوایای گوناگون اعم از نحوه‌ی شکل‌گیری، حامیان وهابیت، عملکرد ایشان، تفکرات انحرافی شدید این فرقه و غیره قابل‌بررسی است.

گفتنی است حکام سعودی و مفتیان وهابی دو بازوی این جریان شوم هستند که هریک نقش تعریف‌شده‌ی خاص خود را دارد، آنچه امروز در بحرین و یمن توسط سعودی‌ها در حال وقوع است به لحاظ مفهومی هیچ تفاوتی با جنایات صهیونیست‌ها نداشته و در هر دو قربانی انسانی تقدیم به شوم‌ترین اهداف شیطانی می‌گردد.

در زیر سندی را می‌بینید که ملک عبدالله (پادشاه وقت عربستان) فلسطین را به صهیونیست‌ها  تقدیم می‌کند، گفتنی است این سند در شوال سال ۱۳۲۹ هجری قمری مصادف با سال ۱۹۷۲ میلادی توسط مجله کویتی «العربی» افشا شد که ترجمه‌ی آن چنین است:

«من سلطان عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل فیصل آل سعود، نزد سِر «پرسی کوکس» نماینده بریتانیای کبیر، اقرار و هزار بار اعتراف می‌کنم که هیچ مانعی برسر راه اعطای فلسطین به یهودیان بینوا و غیر بینوا، آن‌گونه که بریتانیا صلاح می‌داند نمی‌بینم و من از دیدگاه آن‌ها تا قیام قیامت، عدول نخواهم کرد.»

 

این فیلم برای نخستین بار در دنیا حرف‌های جدید و متفاوت از صهیونیست می‌زند. درواقع، این فیلم‌ساز ایرانی با تهیه و تولید اثری سینمایی و مبتنی بر توانایی حرفه‌ای و قابل‌رقابت با آثاری ازاین‌دست، معضلی جهانی را به تصویر کشیده و در حقیقت به‌خوبی ماهیت صهیونیست‌ها را برملا کرده و به تمام جهانیان این اخطار را می‌دهد که مراقب نسج تفکرات ویرانگر امثال شخصیت پیرمرد «شکارچی شنبه» باشند.

 

۷- مسیحیت و اسلام دو بال پرنده صلح

در طول تاریخ یهودیان و مسیحیان بارها و بارها با هم جنگیده‌اند و اسناد تاریخی در این حوزه بیش‌ازحد تصور است. لیکن صهیونیزم جهانی توانسته با ایجاد تحریف در میان مسیحیان و شکل‌دادن جریانی موسوم به ایونجلیسم (شبیه آنچه در اسلام با عنوان وهابیت پدید آمد) توان مسیحیان را صرف جنگیدن با مسلمانان نماید و در این برنامه‌ریزی دقیق دو دین اسلام و مسیحیت به جای اتحاد به جان هم بیافتند و این یعنی تبدیل نمودن تهدیدها به فرصت به بهترین نحو ممکن.

در هر حال باید گفت سرزمین  فلسطین در عین اهمیت برای یهودیان و مسلمانان برای مسیحیان نیز مقدس بوده و ایشان نیز در این مورد دغدغه‌های خاص خود را دارند. در این فیلم نگاه ابزاری یهودیان به مسیحیان در قالب کاراکتر زن فیلم یعنی ژاکلین، پرستار بنیامین نشان داده شده است، هرچند ما درباره ایونجلیست‌ها چیزی نمی‌بینیم.[۲۳]

 

نتیجه‌گیری

این فیلم برای نخستین بار در دنیا حرف‌های جدید و متفاوت از صهیونیست می‌زند. درواقع، این فیلم‌ساز ایرانی با تهیه و تولید اثری سینمایی و مبتنی بر توانایی حرفه‌ای و قابل‌رقابت با آثاری از این دست، معضلی جهانی را به تصویر کشیده و در حقیقت به‌خوبی ماهیت صهیونیست‌ها را برملا کرده و به تمام جهانیان این اخطار را می‌دهد که مراقب تفکرات ویران‌گر امثال شخصیت پیرمرد «شکارچی شنبه» باشند.

سازندگان فیلم با انتخاب پیرمردی صهیونیست و ایجاد موقعیت‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی و با افشاگری در مورد این نوع شخصیت‌ها، تفکری که چنین محصولات خطرناکی دارد به مخاطبان معرفی کرده و به چالش می‌کشد.

تأثیر آموزه‌های پیرمرد بر پسربچه نیز به‌وضوح حاکی از آن است که این نوع آدم‌نماها نه‌تنها بر اعمال و مقاصد شوم خود اصرار دارند، بلکه با تربیت نسل‌های آینده‌ساز (که پسربچه نمادی از این افراد است) برآنند که بر دامنه این طرز تلقی ضد بشری بیفزایند تا عقده‌های سرخورده و نابهنجارشان را از این طریق گسترش دهند و به بهترین نحو پروتکل‌های شوم صهیونیزم را پیاده و عملی سازند.

این رویکرد اگرچه توسط یک فیلم‌ساز مسلمان به قالب فیلم درآمده و بر پرده سینماها نمایش داده می‌شود، اما به نحوی هوشمندانه و دقیق نشان داده می‌شود که به‌مثابه زنگ خطری برای همه جوامع انسانی است. [۲۴]و [۲۵]


منابع:

[۱] – برای مطالعه‌ی بیشتر کنید: دکتر مجید صفاتاج، «سلطه‌ی پنهانی، سیطره‌ی نامرئی صهیونیسم بر سیاست، فرهنگ و افکار ملّت‌ها»، تهران، نشر آرون، ۱۳۸۳، ج ۱، صص ۱۰۸ و ۱۲۵

[۲] – دکتر مجید صفاتاج، «سلطه‌ی پنهانی، سیطره‌ی نامرئی صهیونیسم بر سیاست، فرهنگ و افکار ملت‌ها»، نشرآرون، چ ۱، ۱۳۸۳، تهران

[۳] – برای دست‌یابی به نام بازیگران، تهیه‌کنندگان، کارگردانان و دیگر عوامل یهودی سینما می‌توانید به این نشانی‌ها مراجعه کنید:

www.yahood.com/Famous (famous jews interactive)
www.Answers.com/Topic/list-of-jewish-american-entertainers.
www.Jewwatch.com / Jew-entertainment-folder.html

[۴] – مجله «سوره»، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، ش ۳٫

[۵] – علی اکبر رائفی پور، نقد فیلم «شکارچی شنبه»، سایت نقد فا، منتشرشده در تاریخ ۸ اسفندماه ۱۳۹۱، قابل بازیابی در پیوند زیر:

http://naghdfa.ir/?p=60

[۶] – «ازخودگذشتگی علی نصیریان با بازی در فیلم شکارچی شنبه»، خبرگزاری فارس، منتشرشده در تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۳۹۰، قابل بازیابی در پیوند زیر:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900727000515

[۷] – «شکارچی شنبه و گلایه از حزب‌اللهی‌ها»، جهان نیوز، منتشرشده در تاریخ ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۰، قابل بازیابی در پیوند زیر:

http://www.jahannews.com/analysis/193415

[۸]– «چرا در ایران نهادهای فرهنگی صهیونیسم را جدی نمی‌گیرند؟»، سایت خبری مشرق نیوز، منتشرشده در تاریخ ۲۹ مردادماه ۱۳۹۱، قابل بازیابی در پیوند زیر:

http://www.mashreghnews.ir/news/147097/

[۹]– حسین کارگر، «ورود به جعبه سیاه صهیونیسم»، خبرگزاری فارس، منتشرشده در تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۳۹۰، قابل بازیابی در پیوند زیر:

http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13900724000964

[۱۰] – واکنش رادیو رژیم صهیونیستی به اکران فیلم «شکارچی شنبه» در دانشگاه‌ها، خبرگزاری فارس، منتشرشده در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۰، قابل بازیابی در پیوند زیر:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900825000604

[۱۱] – سعید مستغاثی، «عبور صهیونیسم مسیحی»، منتشرشده در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۰، قابل بازیابی در وبلاگ این منتقد به آدرس زیر:

http://smostaghaci.persianblog.ir/1390/8 /

[۱۲] – علی اکبر رائفی پور، نقد فیلم «شکارچی شنبه»، سایت نقد فا، منتشرشده در تاریخ ۸ اسفندماه ۱۳۹۱، قابل بازیابی در پیوند زیر:

http://naghdfa.ir/?p=60

[۱۳] – «شکارچی شنبه فیلمی تعیین‌کننده برای جهان اسلام است»، سایت تبیان، منتشرشده در تاریخ ۵ آبان ماه ۱۳۹۰، قابل بازیابی در پیوند زیر:

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=643454

[۱۴] – بحارالانوار، ج ۱۴، ص ۴۹٫

[۱۵] – سوره مبارکه بقره، آیه ۹۱٫

[۱۶] – سوره مبارکه جمعه، آیه ۶٫

[۱۷] – سوره مبارکه بقره، آیه ۱۱۱٫

[۱۸] – سوره مبارکه بقره، آیه ۸۰٫

[۱۹] – شهرام خرازی‌ها، «فیلمی بدیع درباره وحشی‌گری و شستشوی مغزی صهیونیسم»، سایت اینترنتی کافه نقد، منتشرشده در تاریخ ۱۸ آذرماه ۱۳۹۲، قابل بازیابی در پیوند زیر:

http://www.cafenaghd.ir/movie-criticism-300054.html

 

[۲۰] «بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی رسانه‌های جهان اسلام در حمایت از انتفاضه فلسطین‌»، ۱۱ بهمن ۱۳۸۰،

http://farsi.khamenei.ir/newspart-index?id=3103&nt=2&year=1380&tid=1004

[۲۱] – شهرام خرازی‌ها، «فیلمی بدیع درباره وحشی‌گری و شستشوی مغزی صهیونیسم»، سایت اینترنتی کافه نقد، منتشرشده در تاریخ ۱۸ آذرماه ۱۳۹۲، قابل بازیابی در پیوند زیر:

http://www.cafenaghd.ir/movie-criticism-300054.html

[۲۲] – علی اکبر رائفی پور، نقد فیلم «شکارچی شنبه»، سایت نقد فا، منتشرشده در تاریخ ۸ اسفندماه ۱۳۹۱، قابل بازیابی در پیوند زیر:

http://naghdfa.ir/?p=60

[۲۳] – همان

[۲۴]– «چرا باید شکارچی شنبه را دید؟»، بخش سینما و تلویزیون سایت تبیان به نقل از جهان نیوز، منتشر شده در تاریخ ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۰، قابل بازیابی در پیوند زیر:

http://article.tebyan.net/186609/

[۲۵] – همچنین جهت آشنایی و مطالعه‌ی بیشتر با سینمای رژیم صهیونیستی به مقاله‌ی «تحلیل فیلم «باباجون» نخستین فیلم فارسی‌زبان سینمای رژیم صهیونیستی از منظر جنگ رسانه‌ای» در سایت اندیشکده‌ی راهبردی تبیین در پیوند زیر مراجعه نمایید:

http://tabyincenter.ir/19745

برچسب ها: ~ ~ ~ ~ ~ ~

دیدگاه خود را به ما بگویید.

لطفا معادله را به روز کنید