همگامی غربگرایان داخلی با تحرکات ضدایرانی آمریکایی‌ها؛ چراغ سبز و زمینه سازی برای فشارهای بیشتر

هم‌زمان با اظهارات نیکی هیلی، سفیر و نماینده دائم ایالات‌متحده آمریکا در سازمان ملل متحد در مورد لزوم بازرسی از مراکز نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران به بهانه راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران، غربگرایان داخلی در حرکتی هم‌آهنگ با موج ضد ایرانی ایجادشده توسط آمریکایی‌ها و در جهت تقویت آن، دست به تحرکاتی زده‌اند که همانند فتنه سال 88 می‌تواند چراغ سبزی جهت فشار بیشتر برای آمریکایی‌ها قلمداد شود.

تحلیل و ارزیابی

1- بعد از انتصاب تیمی از سوی دونالد ترامپ برای بررسی نقاط عدم پایبندی ایران به برجام، نیکی هیلی، با سفر به وین و دیدار با یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، لزوم پاسخ‌گویی آژانس به سؤالات آمریکا پیرامون فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را مطرح کرده و خواستار بازرسی از مراکز نظامی و دفاعی ایران مطابق با قرائت آمریکایی از برجام شد.

2- اظهارات و تحرکات دیپلماتیک هیلی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها قصد دارند تا پیوند بین فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و برنامه‌های دفاعی و نظامی ایران را مجدداً ایجاد کنند. این پیوند زمینه #امنیتی_سازی مجدد فعالیت‌های هسته‌ای و نهایتاً فشار بر ایران برای «تحریم های بیشتر و بازرسی های فوق العاده تر» را فراهم می‌کند. اما تحرکات دیپلماتیک آمریکا تنها بخشی از پروژه فشار دوباره بر ایران است. شواهد و قرائن این‌گونه نشان می‌دهد که برای تکمیل بخش‌های دیگر #پروژه_آمریکایی فشار بر ایران، #شبکه_همکار_داخلی غرب نیز با موج آمریکایی ایجادشده، همگام و زمینه ساز آن است.

3- اولین و برجسته‌ترین تحرک شبکه همکار داخلی طی یک توئیت تعجب برانگیز انجام شد. #شبکه_همکار_غرب در پیام خود آشکارا ایران را برخوردار از سلاح هسته‌ای دانستند که کاملاً در امتداد خط ایجادشده توسط آمریکایی‌ها برای فشار بر ایران قرار دارد. تطابق زمانی تحرکات آمریکا و شبکه همکار داخلیشان برای ایجاد پیوند بین فعالیت‌های هسته‌ای و برنامه دفاعی ایران، #همگام_سازی آمریکایی‌ها با جریان غرب‌گرای داخل را نشان می‌دهد.

4- آمریکایی‌ها برای اجماع سازی مجدد علیه ایران به‌شدت نیاز دارند تا پیوند بین فعالیت‌های هسته‌ای و برنامه‌های دفاعی و نظامی ایران را احیاء کنند. همچنین این پیوند می‌تواند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل را برای فشار بیشتر بر ایران مجاب کند.

↙️ #نتیجه: پیوند بین تحرکات آمریکایی‌ها و شبکه همکار داخلی به تشدید موج ضد ایرانی که توسط آمریکا ایجادشده و نیکی هیلی بانی آن است خواهد انجامید. پالس های ارسالی #غربگرایان از داخل به بیرون ، آشکارا آمریکایی‌ها را در اقدامات خصمانه‌شان علیه ملت ایران مصمم‌تر می‌کند. قطعاً مسئولیت هرگونه ماجراجویی علیه ایران و فشار بین‌المللی ازجمله تحریم‌های جدید و بازرسی های فوق العاده تر بر عهده جریان غرب‌گرای داخلی است.

 

#تحلیل_کوتاه
?#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

 

ارسال دیدگاه