منصور بن مقرن کیست؟

یک بالگرد حامل امیر منصور بن مقرن و مسئولین آل سعود در منطقه عسیر سقوط کرد. از سوی بسیاری از تحلیلگران سقوط بالگرد توسط محمد بن سلمان برنامه ریزی شده بود. اما چیزی که باعث می‌شود تحلیلگران به این سقوط مشکوک شوند شخص منصور بن مقرن است.

?یک بالگرد حامل امیر منصور بن مقرن و مسئولین آل سعود در منطقه عسیر سقوط کرد. از سوی بسیاری از تحلیلگران سقوط بالگرد توسط محمد بن سلمان برنامه ریزی شده بود. اما چیزی که باعث می‌شود تحلیلگران به این سقوط مشکوک شوند شخص منصور بن مقرن است.

1-منصور بن مقرن فرزند مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد اول ملک سلمان و معاون محمد بن نایف بود.

2-او در سمت نائب امیر منطقه عسیر در مراسم افتتاح 14 نمایشگاه کتاب دانشگاه ملک خالد، بازگشت به ارزشهای اسلامی-عربی را خواستار شد.

3-در دوم نوامبر او دیداری با رئیس کل هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان داشت و از اقدامات او در راستای اعتلای وهابیت تقدیر به عمل آمد.

4-سخنان او در دیدار با شیخ محمد البشری رئیس سابق دارالتحفیظ عسیر نشان از انتقاد از سیاست های دینی و فرهنگی بن سلمان داشت، او در این سخنان علمای دینی را باعث فخر عربستان دانست و سخنان آنان را راه گشای مشکلات نامید.

5-او در دیدار با رئیس کل دادستان عسیر همواره به حفظ ارزش های وهابیت تأکید می‌کرد .

6-او در دیدار با قبایل مختلف عسیر، حفظ اعتقادات و حمایت از سنت های عربی دینی را مورد اشاره قرار می‌داد و تلاش داشت به نوعی در سخنانش، اصلاحات دینی محمد بن سلمان را زیر سؤال ببرد.

☑️در واقع منصور بن مقرن، منتقد سیاست های فرهنگی بن سلمان به حساب می‌آمد. حذف فیزیکی او این پیام را برای سایر منتقدان بن سلمان داشت که ولیعهد جوان، علاوه بر بازداشت، به نابودی منتقدانش نیز می‌اندیشد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

 

http://T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه