سفر ترامپ به شرق آسیا و بازاریابی برای تسلیحات آمریکایی

رئیس‌جمهور آمریکا که سفر منطقه‌ای خود به شرق آسیا را از ژاپن شروع کرده است، دیروز در سخنرانی خود ژاپن را به خاطر عدم واکنش این کشور در مقابل عبور موشک‌های کره شمالی از آسمان این کشور سرزنش کرد.

 

? رئیس‌جمهور آمریکا که سفر منطقه‌ای خود به شرق آسیا را از ژاپن شروع کرده است، دیروز در سخنرانی خود ژاپن را به خاطر عدم واکنش این کشور در مقابل عبور موشک‌های کره شمالی از آسمان این کشور سرزنش کرد.

? هفتم شهریور گذشته کره شمالی یک فروند موشک بالستیک را از منطقه‌ای در نزدیکی شهر پیونگ‌یانگ به سمت ژاپن شلیک کرد. این موشک از فراز جزیره هوکائیدو در شمال ژاپن عبور کرد.

?تحلیل و ارزیابی

1- تحلیل‌ها و بررسی‌های صورت گرفته(1)، نشان می‌دهند هدف ایالات‌متحده آمریکا از افزایش تنش در شبه‌جزیره کره شامل سه مورد می‌شود؛ توجیه حضور نظامی این کشور در شرق آسیا، استقرار سامانه‌های موشکی در کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن و نهایتاً ایجاد زمینه برای فروش #تسلیحات_آمریکایی

2- سفر ترامپ به ژاپن و سخنرانی او نیز در همین چارچوب می‌گنجد. رئیس‌جمهور آمریکا با طعنه به ژاپنی‌ها، برای فروش تسلیحات آمریکایی زمینه‌سازی کرده است.

3- ترامپ با بیان اینکه ژاپن خواهد توانست موشک‌های کره شمالی را خارج از آسمان نیز ساقط کند، زمانی که خرید مقادیر بیشتری از تسلیحات نظامی از آمریکا را کامل کند، به ترغیب غیرمستقیم ژاپن اکتفا نکرده و به‌صورت صریح و مستقیم به بازاریابی برای تسلیحات آمریکایی پرداخته است.

4- علاوه بر بحث فروش تسلیحات آمریکایی، این کشور سیاست وجود سطح تنش بالا را در شبه جزیره کره پیگیری می کند تا بتواند به اهداف پیش گفته خود در این منطقه دست پیدا کند.

 

#تحلیل_کوتاه
?#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

…………………………………………………………………………………
(1): تحولات شرق آسیا با محوریت بحران شبه جزیره کره طی یک جلسه گروه متمرکز، توسط کارشناسان اندیشکده راهبردی تبیین مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار گرفته که از طریق پیوند زیر قابل دسترسی است.

? https://t.me/Tabyincenter/11886

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه