هیئت کبارالعلمای عربستان و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

بعد از افشای نامه محرمانه عادل الجبیر به محمد بن سلمان در راستای افزایش همکاری‌ها با رژیم صهیونیستی علیه ایران، «أیوب قرا» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی، به‌طور صریح و آشکار از «عبدالعزیز آل الشیخ» مفتی اعظم عربستان سعودی برای سفر به فلسطین اشغالی دعوت کرد. اما سؤال اینجاست که مهمترین دلیل دعوت از رئیس هیئت کبارالعلما برای سفر به سرزمین‌های اشغالی چیست؟

 

?بعد از افشای نامه محرمانه عادل الجبیر به محمد بن سلمان در راستای افزایش همکاری‌ها با رژیم صهیونیستی علیه ایران، «أیوب قرا» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی، به‌طور صریح و آشکار از «عبدالعزیز آل الشیخ» مفتی اعظم عربستان سعودی برای سفر به فلسطین اشغالی دعوت کرد. اما سؤال اینجاست که مهمترین دلیل دعوت از رئیس هیئت کبارالعلما برای سفر به سرزمین‌های اشغالی چیست؟ برای پاسخ به این سؤال نگاهی به فتاوای هیئت کبارالعلما در حمایت از رژیم صهیونیستی حائز اهمیت است.

1-قتل یهود حرام است.

2-حماس یک گروه تروریستی است.

3-دعا برای پیروزی حزب الله حرام است.

4-تظاهرات در حمایت از مسجد الاقصی به دلیل آشوبگری حرام است.

 

☑️ هیئت کبارالعلما می‌کوشد روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در حوزه دینی، توجیه کند. چنین تلاشی را باید در چارچوبی کلان‌تر تحلیل کرد. عربستان در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی چنین رویکردی را از سال‌ها قبل آغاز کرده بود و حالا نیز می‌کوشد از منظر دینی، این هم‌گرایی را بیشتر از قبل توجیه کند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

http://T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه