آیا مذاکره می‌تواند سایه جنگ را دور کند؟

بعد از مواضع برخی دولت‌های اروپایی و آمریکا در مورد فشار بر ایران جهت #مذاکره_موشکی، جریان غرب‌گرای داخلی در ادامه خط تئوریزه کردن و مطلوب نشان دادن مذاکره بر سر توان دفاعی موشکی، مجدداً در حال طرح بحث تأثیر مذاکره بر دور کردن سایه جنگ است. اما آیا واقعاً مذاکره می‌تواند سایه جنگ را دور کند؟

تحلیل و ارزیابی

1- بنا به یک دلیل تجربی و یک دلیل تحلیلی، پاسخ منفی است؛ تجربه مذاکرات منتهی به برجام و تحلیلی که نشان می‌دهد نتیجه هرگونه مذاکرات احتمالی موشکی، تضعیف و نابودی توان دفاعی کشور است.

2- درحالی‌که ادعا می‌شد مذاکرات منتهی به برجام توانسته است سایه جنگ را از ایران دور کند، دقیقاً در دوران پسا برجام شاهد ایجاد بیشترین حجم #تهدید و #بحران از سوی غرب، به‌ویژه آمریکا علیه ایران بوده‌ایم.

3- ازاین‌جهت نیز که یکی از نتایج بدیهی هرگونه مذاکره موشکی، اعمال محدودیت بر توان دفاعی ایران، است، درحالی‌که تهدیدات روزبه‌روز در حال افزایش هستند، می‌تواند موجب غلبه این تهدیدات بر توان دفاعی ایران شود.

↙️ لذا علی‌رغم آنچه ادعا می‌شود، در روندی معکوس، مذاکره موشکی نه‌تنها سایه جنگ را دور نمی‌کند، بلکه خطر تجاوز و جنگ را بیش‌ازپیش ملموس‌تر می‌کند.

#تحلیل_کوتاه
?#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

#تحلیل_مرتبط

♦️ عامل تعیین‌کننده برد #موشک‌های_دفاعی ایران چیست؟

?https://t.me/Tabyincenter/12818

 

♦️ایجاد و انتشار رعب و وحشت؛ نقش مکمل غرب‌گرایان در اجبار ایران برای #مذاکره_موشکی

?https://t.me/Tabyincenter/12801

 

♦️راهکنش(تاکتیک) اروپا و آمریکا در مقابله با توان دفاعی موشکی ایران

?https://t.me/Tabyincenter/12770

 

♦️برجام موشکی؛ تلاش آرام مثلث آمریکا، اروپا و غرب‌گرایان داخلی

?https://t.me/Tabyincenter/12669

 

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه