آینده یاران علی عبدالله صالح چه خواهد شد؟

کشته‌شدن علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن، می‌تواند صحنه سیاسی و میدانی یمن را دچار تغییراتی کند. اما یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در این خصوص مطرح می‌شود، آینده نیروهای علی عبدالله صالح و کنگره ملی یمن است. به نظر می‌رسد این اعضا از این به بعد در چهار گروه قرار می‌گیرند؛

?کشته‌شدن علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن، می‌تواند صحنه سیاسی و میدانی یمن را دچار تغییراتی کند. اما یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در این خصوص مطرح می‌شود، آینده نیروهای علی عبدالله صالح و کنگره ملی یمن است. به نظر می‌رسد این اعضا از این به بعد در چهار گروه قرار می‌گیرند؛

1-بخشی از نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح، به احمد، پسر او و یا برادر ناتنی‌اش ژنرال علی محسن الاحمر خواهند پیوست. در واقع احمد که اکنون در مأرب به سر می‌برد، میراث‌دار پدرش خواهد شد.

2-بخشی دیگر اما به انصارالله خواهند پیوست. این افراد طی دو روز اخیر نیز با علی عبدالله صالح هم‌نوا نبودند و از خیانت او به انصارالله حمایت نکردند.

3-گروه سوم، تحت امر مجمع القبایل حاشد عمل خواهند کرد. به نظر می‌رسد عربستان، خلأ حضور علی عبدالله صالح را با تقویت حاشد، احمد پسر علی صالح و علی محسن الاحمر پر خواهد کرد.

4-گروه چهارم که احتمالا بسیار کم‌ تعداد خواهد بود، نیروهایی هستند که منفعل شده و به هیچ یک از گروه‌های فوق نخواهند پیوست.

?این آرایش سیاسی می‌تواند بر چند مورد اثرگذار باشد از جمله؛

?جبهه‌های فعالی که نیروهای علی عبدالله صالح در آن ها حضور دارند
?جناح‌بندی‌ جدید در ارتش یمن
?جناح‌بندی جدید در حزب مؤتمر
?آینده گفتگوهای سیاسی در یمن

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه