معادلات جدید یمن (3)

پیروز فتنه‌ی یمن، انصارالله بود. درست است که زمان این فتنه دربدترین حالت خود بود اما نتایج آن برای انصارالله بسیار مبارک شد و بعد از کشته شدن علی عبدالله صالح، آنها به تنها بازیگر مؤثر در برابر نیروهای ائتلاف بدل شدند که در پشت خود نیروهایی از ارتش،مردم و برخی از رهبران حزب مؤتمر را دارند که تنها هدفشان جنگ با تجاوزگری است.

 

?پیروز فتنه‌ی یمن، انصارالله بود. درست است که زمان این فتنه دربدترین حالت خود بود اما نتایج آن برای انصارالله بسیار مبارک شد و بعد از کشته شدن علی عبدالله صالح، آنها به تنها بازیگر مؤثر در برابر نیروهای ائتلاف بدل شدند که در پشت خود نیروهایی از ارتش،مردم و برخی از رهبران حزب مؤتمر را دارند که تنها هدفشان جنگ با تجاوزگری است.

?حال با توجه به شرایط جدید، گزینه های پیش روی انصارالله چیست؟

1- انصارالله می‌تواند با توجه به برتری خود در میدان نبرد و پیروزی در صحنه داخلی پیشنهاد مذاکره بر مبنای شرایط جدید برای حل بحران را به ائتلاف عربستان ارائه دهد.

2- از سوی دیگر با کشته شدن علی عبدالله صالح، می تواند منتظر به ثمر نشستن تلاش هایش برای اتحاد با جنوب باشد.

3- البته نیروهای مقاومت نیز می‌توانند با تقویت توان موشکی خود نیروهای ائتلاف را تحت فشار قرار داده و آنها را به پذیرش شرایط جدید وادار سازند.

4-البته با توجه به آنچه تا به امروز تجربه شده‌، تلاش‌های عربستان نیز امکان افزایش فشار بر یمن را افزایش خواهد داد در همین راستا ائتلاف عربی سعی در ایجاد فتنه جدید به بهانه خونخواهی علی صالح در صنعا را دارد.

✍️ با دفع فتنه داخلی و پاسخ‌گویی به امارات به نظر می‌رسد که زمان پایان بخشیدن بحران یمن با پیروزی انصارالله نزدیک شده است.

بخش دوم تحلیل:

https://t.me/Tabyincenter/12965

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه