پیام‌های قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد حفظ وضعیت قدس اشغالی

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هفته گذشته با 128رأی موافق و 9رأی مخالف، قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که هرگونه اقدامات باهدف تغییر بافت شهر قدس را باطل و بی‌اثر اعلام می‌کند. این قطعنامه همچنین به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط آمریکا را محکوم می‌کند.

?تحلیل و ارزیابی

↙️ قطعنامه A/RES/72/241 که توسط مجمع عمومی تصویب شد، دارای یک پیام ظاهری و یک پیام باطنی است؛

1- پیام ظاهری قطعنامه از محتوای آن قابل‌برداشت و استخراج است. این قطعنامه بر ضرورت لغو هرگونه تصمیمی که باهدف تغییر بافت شهر قدس صورت می‌گیرد، تأکید دارد.
⬅️ لذا هر اقدامی که از سوی آمریکا یا رژیم صهیونیستی برای انتقال پایتخت این رژیم به #قدس_اشغالی صورت پذیرد، ازنظر جامعه جهانی مردود و ملغی است.

2- پیام باطنی قطعنامه، مخالفت قاطعی است که با تصمیم ایالات‌متحده آمریکا، صورت گرفت. آمریکا از موضع ابرقدرتی که برای خود تعریف کرده است، با اعلام تصمیم خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر، انتظار داشت دیگر کشورها نیز از این تصمیم پیروی کنند.
⬅️ اما تصمیم قاطع اکثریت کشورهای عضو مجمع عمومی بار دیگر این واقعیت را نشان داد که دوران #کدخدایی آمریکا بر #دهکده_جهانی به پایان رسیده است.

#تحلیل_کوتاه
?#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه