ارتش جدید سوریه یا ارتش جدید داعش؟

چندیپیش بود که خبرگزاری‌ها از انتقال سران داعش از دیرالزور به حسکه توسط نیروهای آمریکایی خبر دادند. خبرگزاری «الاعلام الحربی» هم از انتقال گروه‌هایی از داعش از منطقه «مخیم السد» در جنوب حسکه به مکانی نامعلوم توسط بالگردهای نظامی آمریکایی خبر داد.

تحلیل

⬅️ وقتی نیروهای SDF تحت حمایت آمریکا توانستند پایتخت داعش یعنی رقه را به تصرف خود درآورند، برخی از اعضای داعش ناگزیر به SDF پیوستند. اکنون نیز داعش که در سوریه تبدیل به بازیگر کم اثرتری شده‌است، به دنبال دستیابی به جایگاه قبلی خود دست به هر اقدامی می زند.

⬅️ در این راستا مرکز فرماندهی روسیه در حمیمیمِ سوریه نیز اعلام کرد که نیروهای ائتلاف همچنان با بقایای داعش همکاری می‌کنند و مربیان نظامی آمریکایی تلاش می‌کنند نیروهایی نظامی با عنوان «ارتش جدید سوریه» در جوار اردوگاه بی‌خانمان‌ها در حسکه ایجاد کنند.

✳️✳️ با این وصف، انتقال نیروها و نیز اخبار منتشر شده درباره‌ی تشکیل ارتش جدید سوریه از بقایای تروریست‌ها نشان از بازپرورده شدن داعش با نامی جدید در سوریه دارد. آمریکا با تقویت معارضین در شکل و شمایلی نو قصد دارد دولت سوریه را تضعیف کند تا در مذاکرات ژنو تن به خواسته‌های متحدانش دهد. داعش همچنان مورد استفاده ابزاری آمریکاست.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه