پاسخ قاطع شورای امنیت به درخواست آمریکا برای تشکیل جلسه در مورد ایران؛

نیکی هیلی، نماینده دائم ایالات‌متحده آمریکا در سازمان ملل متحد، طی ملاقات با نماینده دائم قزاقستان در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه ژانویه را به عهده دارد، خواستار تشکیل جلسه فوری این شورا برای بررسی اعتراضات اخیر در برخی از شهرهای ایران، شده بود.

 

پاسخ قاطع شورای امنیت به درخواست آمریکا برای تشکیل جلسه در مورد ایران؛

 

⛔️ «اعضا ضرورتی برای این کار نمی‌بینند»

#تحلیل_کوتاه
?#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

? نیکی هیلی، نماینده دائم ایالات‌متحده آمریکا در سازمان ملل متحد، طی ملاقات با نماینده دائم قزاقستان در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه ژانویه را به عهده دارد، خواستار تشکیل جلسه فوری این شورا برای بررسی اعتراضات اخیر در برخی از شهرهای ایران، شده بود. در پاسخ به این درخواست رئیس دوره‌ای شورای امنیت اظهار کرده است که «در حال حاضر به‌جز آمریکا، بقیه کشورها چنین ضرورتی را نمی‌بینند.»

?تحلیل و ارزیابی

1- از ابتدای شکل‌گیری اعتراضات و با تبدیل‌شدن آن‌ها به خشونت، آسیب‌رسانی جانی و مالی، رئیس‌جمهور آمریکا و برخی از مقامات سابق و فعلی این کشور به حمایت از اغتشاش‌گران پرداخته و قول حمایت‌های بیشتر را دادند.

2- در راستای قول حمایت‌های بیشتر، نیکی هیلی، از شورای امنیت خواست تا جلسه فوری در مورد ایران برگزار کرده و تلاش کرد تا مسئله را امنیتی و بین‌المللی کند تا اغتشاش‌گران در داخل پشت‌گرم به حمایت خارجی شوند و دولت ایران در کنترل عوامل ناامنی محدود شود.

3- درخواست شبه دستوری آمریکا از شورای امنیت با مخالفت قاطع اعضا مواجه شد که یک پیام کلی‌تری را می‌رساند و آن این است که سازمان ملل آمریکا را در ماجراجویی‌های سیاسی‌اش همراهی نمی‌کند.

#تحلیل_کوتاه
?#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه