دیدار با مردم قم/ تحلیل کوتاه شماره3

نظیر انقلاب ایران در هیچ جا وجود ندارد

اندیشکده راهبردی تبیین در چند تحلیل کوتاه نسبت به تبیین بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم قم (19 دی)، اقدام کرده است که در ادامه به تحلیل یک بخش از سخنان ایشان پرداخته شده است.

#دیدار_مردم_قم

❇❇«این حرکت عظیم منسجم مردمی در مقابل توطئه‌ی دشمن با این نظم با این بصیرت با این شور و انگیزه در هیچ جای دنیا نیست و این چهل سال است که ادامه دارد.»

✅این سخنان رهبر معظم انقلاب به مناسبت قیام 19 دی با مردم قم است. در این دیدار رهبر معظم انقلاب اشاره می‌کنند که حرکت عظیم مردمی در طول چهل سال گذشته با انگیزه‌ی تمام از انقلاب ادامه داشته است و این در هیچ جای دنیا وجود نداشته است.

◀ مرور تاریخ انقلاب‌های بزرگ دنیا مانند انقلاب فرانسه، انقلاب الجزایر، انقلاب روسیه و غیره نشان می‌دهد که با تغیر نسل انقلابی و ظهور نسل جدید، مانند انقلاب شوروی حمایت از انقلاب یا از بین رفته و یا مانند انقلاب فرانسه با یک دوره‌ی رکود مواجه شده و دوباره با سختی‌های فراوان به برخی اهداف خود دست یافته است.

◀ انقلاب‌های دیگری نیز در منطقه‌ی شمال آفریقا مانند انقلاب الجزایر و انقلاب سودان و مصر رخ داد. اما پس از گذشت مدت کوتاهی همین انقلاب‌های ضد استعماری وقتی با سختی‌ها رو به رو شدند از اهداف اصلی خود عدول کردند و منحرف شدند تا حدی که خودِ بانیان انقلاب نیز به اهدافی که ترسیم کرده بودند پایبند نماندند.

? اما انقلاب اسلامی ایران به علت تکیه بر ایمان و اعتقاد و انگیزه مردم پایدار باقی ماند زیرا مردم آرمان‌های خود را فراموش نکردند و ایستادگی کردند.

#تحلیل_کوتاه
#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه