دیدار با مردم قم/ تحلیل کوتاه شماره2

شعار «نه به گرانی» و شکست دشمن در جذب نیرو برای اغتشاشات

اندیشکده راهبردی تبیین در چند تحلیل کوتاه نسبت به تبیین بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم قم (19 دی)، اقدام کرده است که در ادامه به تحلیل یک بخش از سخنان ایشان پرداخته شده است.

#دیدار_مردم_قم

?اگر بپذیریم آن‌چه در اغتشاشات اخیر در ایران رخ داد، بخش میدانی از فرایند جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی است، باید گفت که طراحان و گردانندگان یک تجمع علیه نظام، تلاش می‌کنند تا در اوایل حرکت، چهره‌ای مسالمت‌جو و دارای مطالبات کم‌هزینه از خود ارائه کنند تا حداکثر امکان جذب از میان گروه‌های مختلف فراهم شود. آن‌گاه که جمعیت شرکت‌کننده به تعداد قابل قبولی برای دست زدن به رفتارهای خشن‌تر و هنجارشکنانه‌تر رسید، مقصد اصلی خود را رو می‌کنند. لذا در صورتی که به هر دلیلی مردم عادی با آن‌ها همراهی نکنند، عملا نقشه‌های آن‌ها با شکست مواجه خواهد شد.

?چنین روندی در اغتشاشات اخیر ایران نیز صورت گرفت. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص می‌فرمایند:
«از ماه‌ها قبل این‌ها آماده بودند. خود رسانه‌های منافقین اعتراف کردند در همین روزها… کسانی را در داخل نشان کنند، پیدا کنند که بهشان کمک کنند، تا بیایند به مردم فراخوان بدهند. فراخوان را هم آنها دادند. شعار نه به گرانی بگذارند. خب این شعاری هست که همه خوششان می‌آید. با این شعار یک عده‌ای را جذب کنند. بعد خودشان بیایند وسط، اهداف شوم خودشان را دنبال کنند، مردم را هم دنبال خودشان بکشند…کاری که مردم کردند در اینجا این است: اول خب یک عده ای آمدند، البته عده ی زیادی هم نبودند، لکن به مجرد اینکه دیدند که اینها هدفهایشان چیست، در شعارهایشان معلوم بود، مردم صف‌ها را جدا کردند.»

⏺واقعیت این است که کلیدی‌ترین بازیگر در شکست پروژه‌ی اخیر برای بی‌ثبات‌سازی ایران، مردم بودند. برخی مردم ایران با وجود مشکلات و گله‌مندی اقتصادی، وقتی شعارها را مشاهده کردند، سریعا صف خود را از اغتشاش‌گران جدا کرده، علیه آن‌ها شده و عملا این پروژه را ناکام گذاشتند. بصیرت در یک ملت، در چنین لحظات مهمی تعیین‌کننده است.

#تحلیل_کوتاه
?#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه