دیدار با مردم قم/ تحلیل کوتاه شماره1

ریشه‌های مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران

اندیشکده راهبردی تبیین در چند تحلیل کوتاه نسبت به تبیین بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم قم (19 دی)، اقدام کرده است که در ادامه به تحلیل یک بخش از سخنان ایشان پرداخته شده است.

#دیدار_مردم_قم

? مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در دیدار امروز خود با مردم قم، با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی در مورد جایگاه مردم در ایران، نظام سیاسی و حکومتی ایران را برآمده از اراده مردم دانسته و عامل استمرار آن را تکیه بر پایه مردمی معرفی کردند.

?نظام جمهوری اسلامی در طول نزدیک به چهار دهه از حیات خود، همواره از نیروی مردمی برای انجام کارویژه های خود، خصوصاً تأمین امنیت بهره برده است.

?تحلیل و ارزیابی

1- برآمدن از متن مردم و نیز درصحنه نگه‌داشتن مردم، ویژگی ممتاز جمهوری اسلامی است که باعث می‌شود آن را در برابر نقشه‌ها و دخالت‌های بیرونی دشمنان، مصون سازد. نمونه اخیر این مسئله حضور گسترده مردم در محکومیت اقدام عوامل داخلی و خارجی برای ایجاد آشوب در کشور بود.

2- به دلیل اهمیت پشتوانه و ریشه مردمی نظام اسلامی، عمده تمرکز دشمنان ایران و اسلام، بر قطع این ریشه، قرار دارد. بهره‌برداری سوء از وضعیت معیشتی و اقتصادی و مخلوط کردن آن با شعارهای ضد نظام سیاسی، تازه‌ترین روش دشمن برای نابودی پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی است.

3- اصلی‌ترین دلیل و قرینه برای اثبات کارکرد پشتوانه و ریشه مردمی نظام اسلامی، حیات مقتدرانه و پایداری در اصول و ارزش‌های اساسی انقلابی است که باوجود هجمه‌های سنگین و متعدد از سوی دشمان، همچنان ادامه دارد.

#تحلیل_کوتاه
?#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه