تلاش ترکیه برای رهایی دادن تروریست ها از تنگنای ادلب

با شروع عملیات‌های ارتش سوریه و پیشروی آنان به سمت ادلب پایگاه اصلی جبهةالنصرة، ترکیه سفرای ایران و روسیه را فراخواند و دولت سوریه را به نقض آتش‌بس متهم کرد. اما سوال اینجاست که چرا با اینکه جبهةالنصرة از قوانین آتش‌بس مستثنا شده، باز هم ترکیه تصمیم به چنین اقدامی گرفته است؟

 

✅ با شروع عملیات‌های ارتش سوریه و پیشروی آنان به سمت ادلب پایگاه اصلی جبهةالنصرة، ترکیه سفرای ایران و روسیه را فراخواند و دولت سوریه را به نقض آتش‌بس متهم کرد. اما سوال اینجاست که چرا با اینکه جبهةالنصرة از قوانین آتش‌بس مستثنا شده، باز هم ترکیه تصمیم به چنین اقدامی گرفته است؟

✅ این اقدام ترکیه وقتی معنادارتر می‌شود که همزمان با حمله ارتش سوریه به مواضع جبهةالنصرة در ادلب و بازپس‌گیری مناطق مهمی از این استان، خبرگزاری آناتولی ترکیه از حمله این کشور به کانتون کردی عفرین در شمال ادلب پرده بر می‌دارد.

❇️ به نظر می‌رسد ترکیه در راستای حمایت از گروه‌های وابسته به خود و نیز شکست تروریست‌ها در ادلب قصد دارد با انجام عملیات علیه کردها، فضا را برای پیشروی جبهةالنصرة به عفرین باز کند تا همچنان سرزمین‌های زیادی از سوریه تحت سیطره آنان باشد.

❇️ این گمانه وقتی قوی‌تر می‌شود که اندیشکده «نورس» نزدیک به تروریست‌ها در 6 ژانویه، سناریوی آینده ی النصرة را پیشروی به سوی منطقه‌ی عفرین و دستیابی به یک منطقه‌ی یکپارچه از غرب رود فرات تا مرزهای شمال غرب سوریه و ترکیه پیش‌بینی می‌کند.(قابل مشاهده در نقشه زیر)

 

✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه