تلگرام / 120 روز بعد…

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا 22 دی ماه در بیانیه ای اعلام کرد 120 روز به کنگره فرصت می دهم یا برجام را تغییر دهد (با شروط اعلام شده) یا آمریکا از برجام خارج می شود. این تصمیم با مخالفت اروپایی ها و حمایت از برجام همراه شد.

120 روز بعد

?دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا 22 دی ماه در بیانیه ای اعلام کرد 120 روز به کنگره فرصت می دهم یا برجام را تغییر دهد (با شروط اعلام شده) یا آمریکا از برجام خارج می شود. این تصمیم با مخالفت اروپایی ها و حمایت از برجام همراه شد. چگونگی همراه شدن اروپا با این تصمیم، یا تحولات روزهای آینده، مهم ترین معمای پیش روی ایران است که بررسی آن کمک شایانی به روشن شدن مسیر پیش رو خواهد کرد

?هیئت تحریریه وال استریت ژورنال، این اقدام ترامپ را قمار ایرانی نام گذاشت و نوشت: ترامپ خود را در محاصره تنگی قرار داده و اگر ایده مشخصی نداشته باشد، یا باید به تنهایی عمل کند یا از اعتبارش کاسته می شود. ریچارد گلدبرگ مشاور ارشد FDD اعتقاد دارد اروپایی ها در کلام با ترامپ همراه نمی شوند اما وقتی تحریم های ایران بازگشت، اروپا هم همراه می شود!

*️⃣باب کورکر و بن کاردین از کمیته روابط خارجی سنا، وظیفه اصلی تغییر قانون INARA را بر عهده دارند؛ همان قانون که 2015 کنگره تصویب کرد و در سنا تنها تام کاتن مخالف آن بود. بن کاردین در آخرین مصاحبه اش گفته «امید داشتیم ترامپ با طرحی به میدان بیاید که اروپا را همراه کند. اما این طرح حمایتی نخواهد داشت».

?مختصات نقطه گریزی که ترامپ تعیین کرده، هویدا شده اما یک گروه بزرگ تمایلی به نزدیکی آن ندارد: اروپا! نباید فرض گرفت ترامپِ تاجر، قماری با چشمان بسته انجام داده. ترامپ این روزها تنها نیست و تیم نتانیاهو و پیاده نظام محمد بن سلمان با محوریت جرد کوشنر یاران ذخیره ای هستند که در وقت اضافه گل طلایی! می زنند. 120 روز آینده را باید با چشمانی باز طی کرد تا شبکه امنیتی یاران ترامپ، چون گذشته، اقداماتی میکونوس مانند را به جمهوری اسلامی ایران منتسب نکنند. چرا که ترامپ یک مسیر همراهی اروپا را تروریست خواندن ایران می داند و حتما برایش سند سازی خواهد کرد. هشداری که تا 120 روز بعد باید جدی اش گرفت

?پیوند اظهارات:

Goo.gl/ujE28U
Goo.gl/RD9atv
Goo.gl/nhGeBj
Goo.gl/GghAEs

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه